برای تعدیل قیمت کاغذ، کمیته‌ای در وزارت صنعت تشکیل شده است

شایعه افزایش تعرفه، کاغذ را ۳۰ درصد گران کرد/ سلب معافیت‌های مالیاتی قانونی از صنعت چاپ
آذر ۲۹, ۱۳۹۶
بررسی علل گرانی کاغذ در کمیسیون فرهنگی مجلس
آذر ۲۹, ۱۳۹۶
نمایش همه

برای تعدیل قیمت کاغذ، کمیته‌ای در وزارت صنعت تشکیل شده است

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین علت پایین بودن کیفیت کاغذ داخلی، قدیمی بودن دستگاه‌های تولید کاغذ است که سال‌ها نوسازی نشده‌اند و برای حل این مشکل باید سرمایه‌گذاری اصولی به منظور وارد کردن دستگاه‌های جدید انجام شود.
صادق طباطبایی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص گران شدن قیمت کاغذ، اظهار کرد: در خصوص گران شدن قیمت کاغذ علت‌های مختلفی وجود دارد. گران شدن جهانی قیمت کاغذ، نرخ ارز، نوسانات بازار و احتکار کاغذ از دلایل گران شدن قیمت کاغذ است.

وی افزود: برای حل این مشکل کمیته‌ای در وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شده است. روز گذشته در کمیسیون فرهنگی، وزرای اقتصاد، ارشاد و صنایع را دعوت کردیم و توضیحشان این بود که برای تعدیل قیمت کاغذ کمیته‌ای تشکیل شده است و قیمت کاغذ از ۳۶۰۰ تومان به ۳۴۰۰ تومان کاهش یافته است.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آخرین تصمیمی که گرفته شد این بود که از کمیسیون فرهنگی مجلس هم دو نفر در این کمیته‌ای که در وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شده است حضور پیدا کنند تا پیگیر مطالبات مردم و مطبوعات باشند.

طباطبایی نژاد در خصوص دلیل پایین بودن کیفیت کاغذ داخلی، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین علت این نقیصه قدیمی بودن دستگاه‌های تولید کاغذ است که سال‌ها نوسازی نشده‌اند و برای حل این مشکل باید سرمایه‌گذاری اصولی به منظور وارد کردن دستگاه‌های جدید انجام شود.

دیدگاه ها بسته شده است