توضیحات ارشاد در مورد وضعیت تخصیص و تأمین ارز کاغذ تحریر و بالک
خرداد ۲۴, ۱۳۹۹
تکمیل و راه اندازی ۱۲ طرح صنعتی ویژه در استان زنجان
خرداد ۲۴, ۱۳۹۹
نمایش همه

برنامه راه اندازی ۱۵۰۰ واحد صنعتی راکد

مدیر تامین مالی و سرمایه گذاری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از راه اندازی دوباره یک هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی راکد طی سال جاری در کشور خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای فرشاد کهیاری در ارتباط با رسانه ملی، گفت: سرمایه گذاری‌های زیادی در حوزه‌های تولیدی و صنعتی کشور انجام شده و این سرمایه گذاری‌ها به دلایل مختلف از جمله نبود بازار، اختلاف شرکا، عدم مطالعه و نیازسنجی دقیق و … راکد و بدون استفاده باقی مانده است.

وی افزود: تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت بر اینکه از این سرمایه گذاری‌ها به درستی استفاده شود.

مدیر تامین مالی و سرمایه گذاری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، گفت: خصوصیت این جهت گیر‌ی این است که واحد‌ها خیلی سریع‌تر به بهره برداری می‌رسند، اشتغال سریع‌تر به کار گرفته می‌شود و هزینه سرمایه گذاری هم کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: در سنوات گذشته از همه ظرفیت‌ها در این زمینه استفاده شده به نحوی که تاکنون هشت هزار و ۶۳۶ واحد به چرخه تولید بازگشته است.

کهیاری اضافه کرد: سال گذشته یک هزار و ۴۴۴ واحد صنعتی کوچک و متوسط در سطح کشور به چرخه تولید بازگشته و امسال هم یک هزار و ۵۰۰ واحد در دستور کار است.

وی ادامه داد: انتظار بر این است که همه استان‌ها با حداکثر توان برنامه وزارت صمت در خصوص بازگرداندن واحد‌های تولیدی و صنعتی به چرخه تولید تلاش کنند تا این برنامه صد درصد محقق شود.

مدیر تامین مالی و سرمایه گذاری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، گفت: برای تحقق و عملیاتی شدن این برنامه مصوب وزارت صمت در سه سطح نخست از سوی سازمان‌های صنعت، معدن وتجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی استان ها، دوم سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران و سوم وزارت صنعت، معدن و تجارت نظارت صورت می‌گیرد.

وی افزود: هر سال که در این زمینه برنامه‌ای مصوب شده بیش از میزان مصوب راه اندازی مجدد واحد‌ها انجام شده است.

کهیاری با بیان اینکه صنعت کوچک و متوسط قابلیت تحریم ندارد، گفت: این صنعت نقش مهمی در اشتغال، توسعه صادرات، پویایی تولید، رشد اقتصادی و … دارد.

وی ادامه داد: جدا از راه اندازی واحد‌های راکد و غیرفعال صنعتی، حفظ و تقویت واحد‌های فعال و افزایش ظرفیت تولید این واحد‌ها نیز در دستور کار است.

مدیر تامین مالی و سرمایه گذاری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، گفت: هم اکنون ۲۱ درصد واحد‌های کوچک و متوسط در سطح کشور تعطیل هستند.

دیدگاه ها بسته شده است