بسته‌بندی خرمای ایران در خارج ارزآوری را از بین می‌برد| توسعه صنایع بسته‌بندی و فرآوری خرمای آبادان

نامه دادستانی کل کشور به وزیر صنعت معدن و تجارت
آذر ۶, ۱۴۰۰
غفلت دولت از صادرات کاغذ بسته بندی
آذر ۶, ۱۴۰۰
نمایش همه

بسته‌بندی خرمای ایران در خارج ارزآوری را از بین می‌برد| توسعه صنایع بسته‌بندی و فرآوری خرمای آبادان

کردزنگنه، رئیس اتاق بازرگانی آبادان گفت: خرمای ایران گاها در بازار جهانی بدون بسته بندی صادر و در دیگر کشورها پس از انجام بسته‌بندی با نشان تجاری همان کشورها به بازارهای دیگر صادر می‌شود.

اسدالله کردزنگنه در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: روز گذشته به همراه اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان به منظور تحقق اهداف این اتاق در خصوص رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری بازدیدی از نخلستان‌های این شهرستان داشتیم.

وی با اشاره به نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع ‌زدایی‌ها، افزود: به دلیل نبود استراتژی و برنامه مدون برای توسعه صادرات خرما در کشور و عدم توجه به مکانیزه کردن نخلستان‌ها و صنعت بسته بندی، رقابت کشورمان در بین کشورهای خرماخیز در حال کاهش است و باید محور فعالیت اقتصادی در شهرستان‌های خرماخیزی مثل آبادان توجه به این مسائل باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان تصریح کرد: در بازار جهانی شاهد آن هستیم که خرمای ایران گاه به‌ صورت فله‌ای و بدون بسته بندی مناسب به کشورهای دیگر صادر و در این کشورها پس از انجام بسته‌بندی جدید با ارزش افزوده چند برابری و با نشان تجاری همان کشورها به بازارهای دیگر صادر می‌شود و این روند سبب از دست رفتن فرصت ارز آوری به کشور می‌شود.

زنگنه تاکید کرد: در اتاق بازرگانی آبادان به دنبال آن هستیم که با توسعه صنایع بسته بندی و فرآوری خرما در این شهرستان، ارزش آفرینی و جایگاه شایسته در بازار صادرات را کسب کنیم.

دیدگاه ها بسته شده است