تبدیل کاغذ بازیافتی به کارتن و اشتغال مستقیم برای ۴۷ نفر

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تعاونی
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۹
حذف ۴ صفر از پول ملی هیچ تاثیری بر شرایط اقتصادی نمی‌گذارد
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۹
نمایش همه

تبدیل کاغذ بازیافتی به کارتن و اشتغال مستقیم برای ۴۷ نفر

مدیر یک واحد تولیدی گفت: کاغذهای بازیافتی سطح شهر پس از جمع‌آوری و پرس به این واحد تولیدی ارسال می‌شود که پس از تبدیل آن‌ها به خمیر، طی فرآیندی به کارتن تبدیل می‌شوند و در این واحد تولیدی ۴۷ نفر به صورت مستقیم اشتغال دارند.

 

شهروز مشهدی، یکی از مدیران شرکت کاغذکار کاسپین در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شعار امسال اقتصادی و با عنوان«جهش تولید» است؛ اگر زیرساخت‌ها فراهم باشد می‌توانیم شاهد جهش تولید در کشور باشیم.

وی با تأکید بر اینکه مسئولین در سال جهش تولید روند امور را تسهیل کنند، ادامه داد: در حال حاضر مواداولیه و برخی قطعات با قیمت بالا وارد می‌شود ولی مشکل دیگر آن است که قطعات وارد شده با تأخیر چندماهه به دست واحدهای تولیدی می‌رسد؛ برای مثال برای دستگاه‌های شرکت، قطعه‌ای را پیش از سال ۹۹ سفارش دادیم و قبل از عید توسط کشتی بارگیری شده است؛ اکنون به ما گفته می‌شود که قطعه ۴۰ روز بعد به دست ماه می‌رسد. حرف‌های بسیاری زده می‌شود ولی در عمل اتفاقی رخ نمی‌دهد.

این مدیر بیان کرد: قطعات دستگاه‌ها بسیار گران است و برخی از اجناس ایرانی کیفیت لازم را ندارند حتی باید بگوییم از خارج از کشور بلبرینگ سفارش می‌دهیم ولی هنگام تحویل بلبرینگ‌های مستعمل به دست ما می‌رسد؛ نمی‌دانیم از لحظه ورود کالا به کشور و تا رسیدن آن به دست ما چه اتفاقی برای قطعه می‌افتد و کدام نهاد پاسخگو است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر گریس نیز گران است و بسیاری از گریس‌ها کیفیت لازمه را ندارند؛ از شرکتهای دانش بنیان که در این عرصه محصولات با کیفیت داشته باشند استقبال خواهیم کرد.

مشهدی یادآور شد: شرکت کاغذکار کاسپین در سال ۹۱ راه‌اندازی و در سال ۹۲ فعالیت خود را آغاز و وارد عرصه تولید شد؛ کاغذهای بازیافتی سطح شهر پس از جمع‌آوری و پرس به این شرکت ارسال می‌شود که پس از تبدیل آن‌ها به خمیر، طی فرآیندی به کارتن تبدیل می‌شوند.

وی اعلام کرد: در این واحد تولیدی ۴۷ نفر به صورت مستقیم اشتغال دارند و علاوه بر آن برای ۳۰۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی شده است.

این مدیر ابراز کرد: در شرایط کرونا مدیران این واحد تولیدی برای حفظ سلامت کارگران تصمیم گرفتند ۱۷ روز نخست فروردین را تعطیل کنند ولی با توجه به شیوع کرونا و تهیه اقلام بهداشتی از سوی واحدهای تولیدی ما نیز برای تکمیل زنجیره آنان اقدام به تولید کارتن کردیم و هنوز هم تولید ما برای واحدهای تولیدکننده اقلام بهداشتی ادامه دارد.

دیدگاه ها بسته شده است