تامین مواد اولیه مشکل بزرگ تولید کاغذ
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۷
مصاحبه آقای جواد خانی تولید کننده مقوای صنعتی
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۷
نمایش همه

تخصیص ۲۰۰ میلیون دلار ارز ۳۸۵۰ تومانی برای تامین کاغذ

رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران از تخصیص حدود ۲۰۰ میلیون دلار ارز ۳۸۵۰ تومانی جهت تامین مواد اولیه و نیز واردات کاغذ در بخش تحریر و روزنامه خبر داد.

ابوالفضل روغنی گلپایگانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه بعد از ایجاد نوسان در نرخ ارز و جهش‌های به وجود آمده در بازار نگرانی در حوزه کاغذ به وجود آمد، اظهار کرد: به همین دلیل دولت برای ایجاد آرامش در بازار کاغذ با تولیدکنندگان و واردکنندگان وارد مذاکره شد و جلساتی با مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
وی ادامه داد: کمبود کاغذ عرضه شده در سطح بازار و نیز گرانی به وجود آمده نگرانی‌ها را در بخش تامین کاغذ دوچندان کرد و به همین منظور برگزاری جلسه جهت چاره‌اندیشی در دستور کار قرار گرفت.
روغنی گلپایگانی با تاکید بر اینکه پس از جلسه برگزار شده نگرانی از لحاظ کمبود کاغذ در بازار وجود ندارد، گفت: مدیریت بازار به منظور کنترل جهش قیمت در دستور کار قرار گرفته و قرار است معادل ۲۰۰ میلیون دلار ارز ۳۸۵۰ تومانی جهت تامین کاغذ تحریر و روزنامه تخصیص یابد.
رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران افزود: مابه‌التفاوت ارز مربوطه توسط دولت پرداخت می‌شود و در نهایت به مصرف‌کننده نهایی باز می‌گردد.
روغنی گلپایگانی با اشاره به اینکه به کاغذ تحریر حدود ۹۰ درصد از ۲۰۰ میلیون دلار ارز تخصیص می‌یابد، بیان کرد: علاوه بر این باید بدانید که سهم تولیدکنندگان نسبت به واردکنندگان بیشتر خواهد بود.
وی در پاسخ به اینکه آیا تاکنون ارز ۳۸۵۰ تومانی به تولیدکنندگان جهت تامین مواد اولیه و به واردکنندگان تعلق گرفته است یا خیر؟ گفت: تاکنون ارزی در این رابطه پرداخت نشده و دولت باید کدهای مربوطه در سامانه بانک مرکزی را باز کند.
رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران همچنین در مورد اینکه آیا در سال جاری قیمت کاغذ افزایش خواهد یافت یا خیر، اعلام کرد: اگر دولت تامین ارز و قیمت آن را کنترل کند افزایش قیمتی در سال جاری نخواهیم داشت.
به گزارش ایسنا، پس از نوسانات به وجود آمده در بازار ارز و کمبود کاغذ در سطح بازار نگرانی‌های مختلفی در بخش تامین کاغذ تحریر و روزنامه به وجود آمد تا اینکه اخیراً وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد که به تولیدکنندگان جهت تامین مواد اولیه و نیز به واردکنندگان جهت واردات کاغذ ارز ۳۸۵۰ تومانی تعلق می‌گیرد. حال رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران با اشاره به جلسات برگزار شده در رابطه با مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد که حدود ۲۰۰ میلیون دلار ارز ۳۸۵۰ هزار تومانی جهت تامین مواد اولیه تولید کاغذ و نیز واردات کاغذ تخصیص یافته است و تولیدکنندگان و واردکنندگان در انتظار باز شدن کدهای مربوطه در سامانه بانک مرکزی هستند.

دیدگاه ها بسته شده است