دست کارخانه‌داری که لای سنگ مانده!
آبان ۶, ۱۳۹۷
آذربایجان غربی امسال ۷۷۴هزارتن کالا به خارج از کشور صادر کرد
آبان ۶, ۱۳۹۷
نمایش همه

تعلل بانک مرکزی در پرداخت ارزی به واردکنندگان کاغذ

عضو کارگروه ساماندهی کاغذ وزارت فرهنگ از تعلل بانک مرکزی در پرداخت ارزی به واردکنندگان کاغذ خبر داد و گفت:‌ برخی کاغذهای فهرست نخست وارد شده‌‌، اما هنوز توزیع نشده‌اند.

غلامرضا شجاع، عضو کارگروه ساماندهی کاغذ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا،‌ با اشاره به انتقاد برخی واردکنندگان کاغذ مورد تأیید ارشاد نسبت به مشکلات در دریافت یورو از بانک مرکزی طی هفته‌های گذشته گفت:‌ بانک مرکزی بر اساس ذخیره‌های ارزی خود به واردکنندگان ارز می‌دهد‌، ممکن است در هفته‌های گذشته به دلیل افزایش فعالیت واردکنندگان حوزه‌های مختلف میزان یوروی ذخیره شده کاهش یافته باشد و به جای آن یوآن؛‌ روپیه و روبل در اختیار بگذارد.

وی ادامه داد: در کارگروه کاغذ نیز درباره این موضوع صحبت شد،‌ نماینده بانک مرکزی گفته است که در چنین مواردی یورو برای کالاهای ضرورتی‌تر مانند دارو اختصاص پیدا می‌کند،‌ هیچ جای نگرانی نیست و در هفته ‌های آینده این مشکل برطرف خواهد شد،‌ کما اینکه برای واردکنندگان کاغذ نوع ارز دریافتی چندان تفاوتی نمی‌کند.

وی افزود:‌ آن چیزی که برای ما مشکل ایجاد کرده است این است که در پرداخت‌ها تعلل دیده می‌شود،‌ این کار به کندی انجام می‌شود. در حالی که کارگروه طبق وظیفه فعالیت خود را انجام می‌دهد و واردکنندگان بسیاری را برای بررسی شرایط به وزارت صنعت معرفی کرده است.

شجاع در پاسخ به اینکه واردکنندگان فهرست نخست تاییدی وزارت ارشاد کاغذهای خود را وارد کرده‌اند،‌ یا خیر گفت:‌ کاغذها وارد شده اما هنوز توزیع نشده است.

نماینده تشکل‌های چاپ سراسر کشور به جز تهران ادامه داد:  ما همچنین برای بهره‌مندی چاپخانه‌ها از کاغذهای وارداتی با وزارت ارشاد وارد تعامل شده‌ایم تا بدون واسطه چاپخانه‌های استان‌ها و تهران  بتوانند کاغذهای وارداتی را از واردکننده تحویل بگیرند.

وی ادامه داد:  البته این مصوبه هیئت دولت است که کالاهای اساسی گروه یک مستقیماً از واردکننده به دست مصرف‌کننده می‌رسند، اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها، بنکداری‌ها، خرده‌فروش‌ها و …حذف می‌شوند.

دیدگاه ها بسته شده است