رونق تولید به تصویب قوانین جدید نیاز ندارد
فروردین ۲۱, ۱۳۹۸
۲۵ هزار واحد تولیدی کشور با کمتر از ۷۰ درصد ظرفیت فعال هستند
فروردین ۲۵, ۱۳۹۸
نمایش همه

توسعه صنعت بسته بندی با الگوهای موفق

نماینده سازمان جهانی بسته بندی در ایران گفت: برای توسعه صنعت بسته بندی درکشور بهترین روش استفاده از الگوهای موفق جهانی است.

افشین فخر در برنامه «رویش» رادیو اقتصاد با محوریت کسب و کارهای زودبازده و فرصت های شغلی در بسته بندی محصولات افزود: این صنعت در کشور مغفول مانده و باید گام های بلندی در حوزه مزبور برداشته شود.

وی همچنین اظهارداشت: برای اینکه صنعتی موفق شود باید الگوی موفق داشته باشد.

نماینده سازمان جهانی بسته بندی در ایران گفت: بهره گیری از الگوهای موفق دنیا در عرصه بسته بندی می تواند کشور را در این حوزه موفق کند.

وی در ادامه افزود: تمامی موارد کلان و اساسی در حوزه های مختلف مانند شبکه سازی، کشاورزی، بسته بندی و غیره یک سازمان متولی در جهان دارد.

فخر تصریح کرد: برای مثال سازمان متولی در حوزه شبکه سازی ها در دنیا «یونیدو»، کشاورزی «فائو» و بسته بندی «دابلیو. پی. او» است.

وی گفت: سازمان جهانی بسته بندی متشکل از ۵۰ کشور جهان است که ایران هم در این سازمان عضویت دارد.

نماینده سازمان جهانی بسته بندی در ایران افزود: این سازمان هدایت کننده بحث های کلان و برنامه ها برای پیشرفت بسته بندی در حوزه های ملی است.

وی ادامه داد: سازمان دابلیو. پی.او در قاره های مختلف جهان هم شبکه هایی ایجاد کرده که یکی از این شبکه ها اتحادیه بسته بندی آسیاست.

فخر به رادیو اقتصاد گفت: هم اکنون ۱۴ کشور عضو اتحادیه بسته بندی آسیا (ای.پی.اف) هستند.

وی همچنین ضمن اشاره به اینکه بسته بندی یک فرآیند است نه یک محصول خاص افزود: این مقوله تمامی فرآیندها اعم از تولید مواد اولیه، فرآیند تولید، توزیع و بازار یابی را تحت تاثیر قرار می دهد.

نماینده سازمان جهانی بسته بندی اظهارداشت: تمام دنیا موضوع بسته بندی را به عنوان یک فرآیند پذیرفته و در عین حال ارتباط معینی بین بخش خصوصی و دولتی ایجاد شده است.

وی در خصوص جایگاه خلاقیت و نوآوری در صنعت بسته بندی نیز گفت: شهروندان برای انتخاب یک محصول در فروشگاه ها جدا از اسم برند محصول به بسته بندی توجه می کنند از اینرو می طلبد به موضوع بسته بندی در ابعاد مختلف به لحاظ طراحی، رنگ و غیره توجه کرد.

فخر در ادامه ضمن اشاره به اینکه یکی از مهم ترین عوامل تبلیغاتی در محیط فروشگاهی و بازار نوع، رنگ و طراحی بسته بندی است، افزود: هر چقدر بسته بندی خلاقانه تر و جذاب تر باشد مشتریان بیشتری را به خود جلب می کند.

برنامه «رویش» کاری از گروه کسب و کار شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۸ صبح به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «مهرگان سوادکوهی و نازنین کتابچی» با هدف آموزش غیر مستقیم نحوه راه اندازی یک کسب وکار جدید، توسعه و موفقیت در آن و مدیریت بحران های پیش رو بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

دیدگاه ها بسته شده است