سخنرانی جناب دکتر اعظمی در مراسم شام هتل استقلال اذر ۹۸
آذر ۱۵, ۱۳۹۸
صنعت بازیافت باید مورد توجه بیشتری از سوی مسئولان قرار گیرد .
آذر ۱۵, ۱۳۹۸
نمایش همه

تولید کارتن ۷ لایه توسط کارخانه دلتا سلولز سفید رود

تور خبری رسانه های مکتوب و مجازی استان گیلان به همراه مسئولان سازمان صمت از کارخانه های دلتا سلولز سفید رود،آیین کارتن و رضوان کارتن بازدید و از نزدیک با روند کار این کارخانه ها آشنا شدند .
پس از اتمام این بازدید مدیرعامل کارخانه های دلتا سلولز سفید رود،آیین کارتن و رضوان کارتن در نشست خبری با رسانه ها با اشاره اهمیت صنعت بازیافت در دنیا بیان کرد: امروزه صنعت بازیافت در دنیا بعنوان ثروتی پایان ناپذیر و ارزشمند است حال اینکه در کشور ما هیچ اهمیتی به این صنعت داده نمی شود.
رضوانی خاطر نشان کرد : صنایع بازیافت به ازای هر ۹هزار دلار یک موقعیت شغلی پایدار ایجاد میکندو بی توجهی به آن علارغم فرصت های شغلی و ۱۰میلیارد دلار ارزش افزوده از دست برود.
وی با تاکید بر اهمیت این صنعت در زندگی نسل آینده تصریح کرد: برای تولید هر تن کاغذ نیاز به قطع ۱۷ اصل درخت می باشد این صنعت علاوه بر ایجاد اشتغال و کسب درآمد نقش محیطی در حفظ و نگهداری محیط زیست ایفا می کند.
رضوانی افزود : کارخانه های دلتا سلولز سفید رود،آیین کارتن و رضوان کارتن باسرمایه گذاری ۱۲۵میلیارد تومان و ۳۵۰ نیروی کار داخلی و ۴۰۰ نیرو کار بصورت اشتغال در منزل در حال فعالیت هستند.
وی در خاتمه از موفقیتهای این مجموعه به تولید کارتن ۷لایه توسط آیین کارتن برای اولین بار در کشور اشاره کردو گفت :این افتخار رو داریم برای اولین بار در سطح کشور اقدام به تولید کارتن هفت لایه در کارخانه گیلان کرده ایم که مقاومت یک تن بار رو در صنعت بسته بندی دارد و این شرکتهای زیر مجموعه ما همه دارای آزمایشگاه های مختلف تخصصی و مجهز هستند که کلیه استاندارد های لازم رو در این شرایط جوی و رطوبتی که مشقت کار تولید کارتن رو زیاد می کند، به خوبی صورت می گیرد .
رضوانی افزود : هم اکنون برای مواد اولیه از رولهای ورق کارتن کاملا داخلی استفاده می کنیم که و قبل از تحریم ها از شرکتهای مختلف نظیر وارد می کردیم ولی قریب به سه سال است که خودکفا هستیم.

تخصیص ۱۲۰۰میلیارد تومان به رونق تولید و ۳ میلیارد تومان به صنعت گیلان
در ادامه رییس سازمان صمت گیلان با اشاره به سیاستهای کلان دولت در بخش صنعت اظهارداشت:سازمان صمت گیلان با توجه به ظرفیتهای بالای مرزی و منابع زیست محیطی در تلاش است با حمایت از صنایع سلولزی به حفظ محیط زیست کمک کند .
دکتر دلق پوش با تاکید بر استفاده از ظرفیتهای قانونی در حمایت از تولید ،رونق و رفع موانع اقتصادی گفت : سال جاری در حوزه رونق تولید ۱۲۰۰میلیارد تومان و در حوزه صنعت ۳میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.
وی تصریح کرد:سازمان در تخصیص یارانه به بخش صنعت محدودیتی ندارد وتاکنون ۱۸میلیارد تومان یارانه به این بخش تخصیص یافته است .
دکتر دلق پوش با بیان اینکه ستادهای اقتصاد مقاوتی در سطح کشور فعال شده و ریاست آن در گیلان برعهده دکتر محمد باقر نوبخت است بیان داشت: با کمک این منابع و بهره مندی از تمام ظرفیتهای موجود می توان جهت صیانت و افزایش رونق تولید گام موثری برداشت.
رییس سازمان صمت گیلان در مورد خط تولید کارخانه های دلتا سلولز سفید رود،آیین کارتن و رضوان کارتن بیان داشت:این سه مجموعه بازیافت صنعت سلولزی در یک چرخه خوب کنار هم قرار گرفته اند .
این مجموعه با استفاده ۳۰درصدی از اعتبارات تخصص یافته و اشتغال ۷۵۰ نفر در شهرک صنعتی رشت فعالیت دارد .
دکتر دلق پوش صنعت سلولزی را صنعتی پاک نامید و گفت: صنعت بازیافت علاوه بر کمک به محیط زیست نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد.
وی در خاتمه افزود :هدف سازمان صمت گیلان از تورهای صنعتی ایجاد پل ارتباطی بین تولید کنندگان و جامعه است و امیدواریم این ارتباط مسمر ثمر واقع شود.

دیدگاه ها بسته شده است