سخنان جناب آقای دکتر روغنی
مهر ۱۹, ۱۳۹۹
دبیرانجمن مدیران صنایع کارتن و ورق گفت: (۲)
مهر ۱۹, ۱۳۹۹
نمایش همه

دبیرانجمن مدیران صنایع کارتن و ورق گفت:

جناب آقای مهندس طهماسبی دبیر محترم انجمن مدیران صنایع کارتن و ورق در خصوص مشکلات صنایع بسته بندی مواردی را ذکر نمودند که ذیلا مشاهده می نماییم

عمده مشکلات صنعت ما داخلی است ، برمیگردیم به روزهای اول سال  ۱۳۹۷ مقام معظم رهبری این سال را به عنوان حمایت از کالای ایرانی مطرح کردند
 در آن سال حمایت از کالای ایرانی و تحقق شعار سال می بایستی سه قشر از جامعه را درگیر می نمود.
قشر اول که تولید کنندگان بودند و مکلف به ارائه محصولات با کیفیت شدند
 قشردوم که مصرف کنندگان و مردم بودند که باید فرهنگ سازی برای خرید و تقویت تولید داخل می شدند
قشرسوم مسئولین و دولتمردان بودند که باید به هر وسیله ای تولیدکنندگان داخلی را حمایت می کردند
اما متاسفانه در این بین اکثر تولیدکنندگان داخلی علی‌رغم لبیک گفتن به منویات مقام معظم رهبری و آمادگی برای تولید و رفع نیاز بازار از سوی مسئولین مورد حمایت صحیح قرار نگرفتند و بعضاً تا کنون نیز با مشکلات جدی دست و پنجه نرم می‌کنند.
از آغاز انقلاب اسلامی ایران همواره از لحاظ اقتصادی تحت فشار تحریم‌های خارجی بوده ایم و هدف از این تحریم ها متاثر کردن شرایط داخلی برای اهداف شوم و سیاسی دشمنان است.
اما من تصور می‌کنم باید به موضوع تحریم‌ها از دریچه دیگری نگاه کرد بر همین اساس عقیده دارم عمده مشکلات صنعت در کشور ما داخلی است.
 لذا برای حل چالش ها و مشکلات اقتصادی بایستی از داخل کشور اقدام نماییم،در واقع بسیاری از مشکلات اقتصادی،ارتباطی با خارج از کشور ندارد.
تصور می‌کنم کشور ما در شرایط کنونی دچار خود تحریمی شده است و عده‌ای از ما تحریم‌های بین‌المللی را بهانه قرار داده‌ایم تا خود تحریم‌های داخلی را توجیه نماییم.
اگر مشکلات بانکی و گمرکی و بیمه و مشکلاتی که دارایی برای واحدهای تولیدی ایجاد نموده برطرف گردد،متوجه می شویم که تنها درصد پایینی از مشکلات متاثر از تحریم‌های خارجی است.
لذا ابتدا باید راهکاری برای خود تحریم‌های داخلی بیاندیشیم.
به طور نمونه در صنعت بسته‌بندی خودمان آیا متولی تشکیل گروهی از نخبگان و اقتصاد دانان و شرکت‌های دانش بنیان بوده‌ایم که با هم اندیشی به صورت بیطرف بدون در نظر گرفتن منافع شخصی کسی یا گروهی تدبیری در این راستا انجام دهند،یا مایلیم که آب گل‌آلود تر شود تا بتوانیم با افکار نادرست،استفاده شخصی داشته باشیم و خون مردم بیگناه جامعه را در شیشه بکنیم
 آیا پیشکسوتان این صنعت تا به حال برای حل موضوع به طریقی که به هیچ تولیدکننده دیگری آسیب مالی نرسانند،اقدام عملی نموده اند.
 یا اینکه فقط با توجیه اینکه چرا دیگران اینطور عمل می‌کنند ،پس من هم اینطور عمل خواهم کرد که از نظر مالی متضرر نشوم و به ادامه فعالیت خود اقدام می کند.
 صنعت کشورمان در حال فریاد زدن است «هل من ناصرأ ینصرنی» کیست که مرا یاری نماید.
در اینجا جا دارد اعلام نمایم که هرکسی خودش را می‌تواند محک بزند آیا آنهایی که در ماه‌های محرم عزاداری می نمایند اگر الان در صحنه کربلا بودند با چه افکاری می خواستند که از دین اسلام در مقابل کفار حمایت کنند.
ادامه مطالب در روزهای آینده ارائه خواهد شد.
 طهماسبی

دیدگاه ها بسته شده است