چه سرنوشتی در انتظار “صنعت” است؟
آبان ۵, ۱۳۹۷
تعلل بانک مرکزی در پرداخت ارزی به واردکنندگان کاغذ
آبان ۵, ۱۳۹۷
نمایش همه

دست کارخانه‌داری که لای سنگ مانده!

رئیس هیئت مدیره یک شرکت تولید کننده کاغذ از کمبود مواد اولیه، لوازم پوششی و یدکی به عنوان بزرگترین مشکل در تولید کاغذ از ضایعات نام برد.

احمد داداش‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برای تولید یک تن کاغذ باید تعداد زیادی درخت را قطع کنیم اما تعاونی‌های سبز در جهت احیای جنگل‌ها کمک‌کار هستند.

وی با بیان اینکه در یک روز ۱۴۰ و در ماه ۵ هزار تن ضایعات کاغذ باطله را به کاغذ مورد استفاده تبدیل می‌کنیم، تصریح کرد: بسیاری از این کاغذها وارد می‌شدند اما با تولید این کاغذ با کیفیت و استانداردهای لازم، حتی توان رقابت با نمونه خارجی نیز در حال حاضر وجود دارد.

رئیس هیئت مدیره این شرکت تعاونی با اشاره به اینکه تغییر نرخ ارز و نوسانات موجود به تعاونی‌ آسیب زده است، گفت: مشکلات فراوانی در مسیر خرید وجود دارد و با توجه به آنکه دستگاه‌های مورد نیاز و لوازم یدکی آنها، از خارج تامین می‌شود، سختی‌های زیادی را متحمل شدیم.

داداش‌نیا با اشاره به کمبود کاغذ به ویژه برای روزنامه‌ها، با تاکید بر اینکه اگر راه را برای واردات مواد اولیه هموار بکنند، مشکل کمبودهای کاغذ در کشور برطرف می‌شود، اظهار کرد: مواد اولیه در کشورهای همسایه به وفور یافت می‌شود اما در وارد کردن آن، مشکل اداری زیادی وجود دارد که افراد را برای ادامه مسیر پشیمان می‌کند.

وی با بیان اینکه کمبود مواد اولیه و لوازم پوششی و یدکی از مهم‌ترین مشکل‌هایی است که با آن رو به رو هستیم، گفت: تعاونی‌هایی که بخواهد کاغذ مورد نیاز تمام کشور را تامین کنند به طور محدودی وجود دارد که تهیه کاغذ را دشوار کرده است.

داداش نیا با اشاره به اینکه هیچ درختی را برای تولید کاغذ قطع نمی‌کنیم، تنها از ضایعات استفاده می‌کنیم و این ضایعات از تمام ایران خریداری می‌شود، اظهار کرد: ۸۰ درصد از ضایعات به کاغذ تبدیل می‌شود و ۲۰ درصد باقیمانده شیشیه، پلاستیک و شن است.

دیدگاه ها بسته شده است