تاثیر وعده‌های داده شده به کامیون‌داران در کاهش التهاب بازار کاغذ
مهر ۲۵, ۱۳۹۷
خرید کاغذ چوکا
مهر ۲۵, ۱۳۹۷
نمایش همه

رشد ۱۲ درصدی صادرات از بندر امیرآباد

صادرات کالا از بندر امیرآباد در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۶ با رشد ۱۲ درصدی همراه بود.

به گزارش ایلنا،مدیر بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت: حجم صادرات از بندر امیرآباد به کشورهای همسایه طی ابتدای فروردین تا پایان شهریور امسال از ۲۴۹ هزار و ۲۸۵ تن در مدت مشابه سال ۱۳۹۶، با ۱۲درصد  افزایش به ۲۷۹ هزار و ۳۹ تن رسید.
«سیاوش رضوانی» اظهار کرد: بنادر آکتائو، آستراخان، ماخاچ کالا، ترکمنباشی، باکو، اولیا، اَلت و آلفا محل تخلیه محصولات صادراتی از بندر امیرآباد بودند.
وی خاطرنشان کرد: ۱۱۱ نوع کالا و محصولات ار این مدت از بندر امیرآباد صادر شد که شامل ۱۵ گروه‌ پایه کالاهای ساختمانی، کالاهای معدنی، محصولات کشاورزی، دامی و احشام، کود و سموم شیمیایی، مواد اولیه و ترکیبات شیمیایی، مواد نفتی، لواز خانگی و محصولات سبک، مواد غذایی، ماشین‌آلات، پارچه و الیاف و منسوجات، کاغذ و مقوا، مصنوعات فلزی، قطعات و لوازم یدکی، کانتینر و ابزارآلات و دستگاه‌های سبک می‌شود.
این مسئول با بیان این که رشد صادرات در بعضی بخش‌های مهم تولیدات استان نقطه عطف فعالیت‌های صادراتی بندر امیرآباد در ۶ ماه نخست امسال است، گفت: صادرات کالاهای ساختمانی از بندر امیرآباد طی ۶ ماه سال جاری با ۲۸ درصد رشد به ۲۶۹ هزار و ۷۲۸ تن رسید.
همچنین در صادرات محصولات کشاورزی، دامی و احشامی که از مهم‌ترین بخش‌های تولید در مازندران به شمار می‌آید در این مدت، با افزایش صادرات مجموعه این حصولات از ۷۶۴ تن در نیمه نخست سال گذشته به ۲ هزار و ۲۴۸ تن در ۶ ماه نخست امسال شاهد رشد چشمگیر ۱۹۴ درصدی بودیم. صادرات پارچه و الیاف و منسجوات نیز اعم از روفرشی، طناب، فرش ماشینی، گونی و گلیم فرش از ۱۳ تن در ۱۸۶ روز ابتدایی سال گذشته به ۶۱ تن در ۶ ماه ابتدایی امسال رسید.
مدیر بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد برگزاری همایش بین‌المللی توسعه صادرات از مسیر دریای خزر را یکی از اقدامات مهم در افزایش صادرات از این بندر برشمرد و تصریح کرد: پس از برگزاری این همایش مهم بین‌المللی، شاهد افزایش ارتباطات اقتصادی و درخواست فعالیت‌های تجاری و ترانزیتی از سوی سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی کشورهای همسایه و بخش‌های دولتی این کشورها بودیم که این تعاملات همچنان ادامه دارد و افزایش خواهد یافت.
رضوانی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از برخی زیرساخت‌ها مانند اسکله رورو ریلی تا چند ماه دیگر، میزان صادرات از بندر امیراباد به کشورهای همسایه با رشد چشمگری مواجه خواهد بود.

دیدگاه ها بسته شده است