تاسیس کارخانه کاغذ در گیلان/ «آخال» مشکل آلودگی محیط زیستی نداشته باشد وارد می‌کنیم
آذر ۹, ۱۳۹۶
انتقاد نسبت به حذف کاغذ از اقلام مشمول تخصیص ارز مبادله‌ای
آذر ۹, ۱۳۹۶
نمایش همه

رشد ۲۲ درصدی صادرات کالا از گمرکات آذربایجان‌شرقی

ناظر گمرکات آذربایجان شرقی از رشد ۲۲ درصدی صادرات کالا از مبادی گمرکی استان در هشت ماهه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

«اصغر عباس‌زاده» در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آمار صادرات استان در هشت ماهه امسال اظهار کرد: یک میلیون و ۲۱ هزار و ۲۰۸ تن کالا به ارزش ۷۹۴ میلیون و۷۹۲ هزار و ۵۶۵ دلار در مدت هشت ماهه سال‌جاری از گمرکات استان صادر شده است که از لحاظ ارزش دلاری ۲۲ درصد و از حیث وزنی ۳۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: عمده گروه کالاهای صادره شامل مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده از این مواد، میوه‌های خوراکی پوست و مرکبات، سوخت‌های معدنی روغن‌های معدنی و محصولات حاصل از تقطیر آن‌ها، ماشین آلات و وسایل مکانیکی اجزاء و قطعات آن‌ها، فرآورده‌های غلات آرد نشاسته فکول یا شیر و نان‌های شیرینی، شکلات و شیرینی، شیشه و مصنوعات شیشه‌ای، کاکائو و فرآورده‌های آن، مصنوعات از چدن آهن یا فولاد، فرآورده‌های از سبزی‌ها و میوه‌ها بوده است .

ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی با اشاره به رونق صادرات در کنار صادرات به ۱۰۱ کشور، خاطرنشان کرد: عمده مقاصد کالاهای صادراتی از گمرکات استان به ترتیب به کشورهای ترکیه‌، عراق، افغانستان، ارمنستان، گرجستان، پاکستان، آذربایجان، فدراسیون روسیه، ایتالیا و بلغارستان بوده است .

وی با اشاره به کاهش هفت درصدی واردات از آذربایجان شرقی بیان کرد: بررسی واردات بدون احتساب میعانات گازی درهشت ماهه سال ۹۶ نشان می‌دهد که واردات نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش دلاری هفت درصد و از لحاظ وزنی سه درصد کاهش داشته و در این مدت میزان کالای وارده به گمرکات آذربایجان شرقی بالغ بر ۳۲۸ هزار و ۲۹ تن کالا به ارزش ۷۰۴ میلیون و ۷۹۱ هزار و ۵۵۶ دلار است.

عباس‌زاده افزود: عمده کالاهای وارده شامل ماشین آلات وسایل مکانیکی اجزاء و قطعات آن‌ها، چوب و اشیاء چوبی و زغال چوب، توتون و تنباکو، کاغذ و مقوا و اشیای ساخته شده از خمیر کاغذ از کاغذ یا مقوا، ماشین آلات و دستگاه‌های برقی، گوشت و احشای خوراکی، فرآورده‌های خوراکی گوناگون، مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده از این مواد و وسایل نقلیه زمینی غیر از نواقل روی خط راه آهن بوده است.

ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که کشور ترکیه در صدر مبادی وارداتی استان قرار گرفته است، اظهار کرد: واردات کالایی به آذربایجان شرقی در هشت ماهه سال جاری از ۸۹ کشور همچون ترکیه، آلمان، چین، امارات متحده عربی، ایتالیا، گرجستان، ارمنستان، ژاپن، سوئد و کره جنوبی انجام شده است.

عباس‌زاده یادآور شد: درآمدهای وصولی گمرکات استان در هشت ماهه امسال‌ افزون بر سه هزار و ۱۶۵ میلیارد و۱۲۴ میلیون و۵۷ هزار ریال بوده که این رقم نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۲۲ درصد کاهش داشته است.

دیدگاه ها بسته شده است