ساخت دستگاه‌هایی برای کنترل موتورهای مورد استفاده در صنایع

داخلی‌سازی یکی از تجهیزات صنعت کارتن‌سازی
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸
کارگاه تولید کارتن در حومه مشهد گرفتار آتش سوزی شد
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸
نمایش همه

ساخت دستگاه‌هایی برای کنترل موتورهای مورد استفاده در صنایع

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک صنعتی پرند به دانش فنی دستگاه‌های های‌تک کنترل کننده دور موتور دست یافتند که این دستگاه‌ها از طریق مشتریان این دستگاه‌ها به سایر کشورها صادر شده است.

وی با بیان اینکه این دستگاه از ۱.۵ تا ۵۰۰ کیلووات کنترل دور موتور ساخته شده است، ادامه داد: اکثر صنایع چون کاغذسازی، پلاستیک و پودر و سیمان و نیروگاهی و آب شیرین کن‌ها دارای موتورهای دور متغیر هستند و برای کنترل دور موتورهای خود از محصولات ما استفاده می‌کنند.
وی همچنین با اشاره به کاربرد این دستگاه در صنایع نفت و گاز، خاطر نشان کرد: به منظور انتقال نفت از اهواز به تهران از پمپ‌هایی با توان ۹۰۰ کیلوات استفاده می‌شود که از دستگاه‌های کنترل دور موتورهای تولیدی این شرکت استفاده می‌شود.
به گفته این محقق، درایوهای ساخته شده در این شرکت در مدل‌ها و کاربردهای عام و بر پایه کنترل برداری حلقه بسته تولید می‌شوند که در صنایع سیمان، نفت، گاز و پتروشیمی، پلاستیک، نساجی، متالوژی، چاپ، ماشین ابزار، ماشین‌های چاپ و رنگرزی،‌ ماشین کاغذ، نساجی، برش، ماشین کشش سیم و مفتول، ماشین رولینگ، فولاد، پمپ و فن و کمپرسور قابل بهره‌برداری است.
حاجی‌آباد با تاکید بر اینکه این دستگاه‌ها دارای فناوری‌های پیشرفته‌ای است و قیمت‌های جهانی بالایی دارد، یادآور شد: از این رو تولید این دستگاه موجب جلوگیری از خروج ارز از کشور شده است.
مجری طرح در خصوص صادرات این محصولات های‌تک با تاکید بر اینکه ما به صورت مستقیم وارد فرآیندهای صادراتی نشدیم، یادآور شد: ولی شرکت‌هایی که در زمینه طراحی، ساخت و همچنین صادرات دستگاه‌های صنعتی کار کرده‌اند، از دستگاه‌های کنترل دور ما بر روی سیستم‌های آنها نصب شده است.
به گفته وی، محصولات این شرکت از طریق مشتریان خود به کشورهای ترکیه، امارات، ارمنستان، عراق، قزاقستان و افغانستان صادر می‌شود.

حمیدرضا حاجی‌آباد، مجری طرح در گفت‌وگو با ایسنا، طراحی و ساخت درایوهای Low Voltage و Medum voltage را از محصولات دانش‌بنیان این شرکت نام برد و گفت: این دستگاه‌ها به منظور کنترل دور موتورهای AC کاربرد دارند و تاکنون با بیش از ۸ هزار عدد درایو و ظرفیت تولید ۴۰ هزار عدد در سال به عنوان بزرگترین تولیدکننده درایو در خاورمیانه به شمار می‌رویم.

دیدگاه ها بسته شده است