بیو گرافی آقای مهدی پورصالح
مهر ۱۹, ۱۳۹۶
توجه به صنعت چاپ زمینه ساز توسعه صادرات تولید داخل است
مهر ۱۹, ۱۳۹۶
نمایش همه

سبزپوشی بورس/شاخص وارد کانال ۸۴ هزار واحدی شد

در معاملات روز دوشنبه شاخص کل بورس ۴۶ واحد رشد کرد و به رقم ۸۴ هزار و ۶۱۱ رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار، در معاملات روز دوشنبه شاخص کل بورس ۴۶ واحد رشد کرد و به رقم ۸۴ هزار و ۶۱۱ رسید؛ در روز جاری سهامداران بورس تهران بیش از ۶۲۲ میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از دو هزار و ۵۷۷ میلیارد ریال بود و در ۵۱ هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

در معاملات امروز، شاخص بازار اول ۱۲۱ واحد رشد کرد اما شاخص بازار دوم ۳۶۱ واحد پایین آمد. نمادهای ملی مس، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت تهران و مخابرات با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص، رشد این متغیر را رقم زدند. این در حالی بود که نمادهای آسان پرداخت پرشین، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و به پرداخت ملت با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

در بازار امروز گروه های رایانه، اطلاعات و ارتباطات و خودرو با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند. صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای آهنگری تراکتورسازی ایران، نورد آلومینیوم، کنترل خوردگی تکین کو، فرآوری مواد معدنی، لعابیران، شیر پاستوریزه پگاه خراسان و معادن بافق بود.

در مقابل نمادهای به پرداخت ملت، حمل و نقل بین المللی خلیج فارس، کاشی تکسرام، قند نقش جهان، نوش مازندران، سرمایه گذاری ساختمان ایران و آسان پرداخت پرشین با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

همچنین امروز سرمایه گذاران برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، اوراق مشارکت رایان سایپا،سهام لعابیران، سهام کنترل خوردگی تکین کو، اوراق مشارکت شهرداری شیراز، اوراق مشارکت شهرداری تهران و سهام کارتن ایران بیشترین تقاضا و طولانی ترین صف های خرید را ثبت کردند.

در مقابل گروهی دیگر از سرمایه گذاران برای خروج از اوراق مشارکت شهرداری مشهد، سهام تجارت الکترونیک پارسیان، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت ملی نفت ایران، سهام حمل و نقل بین المللی خلیج فارس و اوراق صکوک ساخت توسعه ملی بیشترین عرضه ها و سنگین ترین صف های فروش را ثبت کردند.

در پایان معاملات امروز فولاد خراسان با معامله بلوکی ۱۵۱ میلیون سهم به ارزش ۶۰۴ میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد.

دیدگاه ها بسته شده است