صادرات کالا از گمرکات استان مرکزی به خارج از کشور ۶۹ درصد افزایش یافت

نمایندگی اتاق بازرگانی تهران در لندن افتتاح شد
مهر ۱۱, ۱۳۹۶
تقاضای صنعت چاپ برای بهره مندی از تخفیف های مالیاتی
مهر ۱۱, ۱۳۹۶
نمایش همه

صادرات کالا از گمرکات استان مرکزی به خارج از کشور ۶۹ درصد افزایش یافت

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: صادرات کالا از گمرکات این استان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۹ درصد افزایش یافت.

مهدی میراشرفی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۶۷۳ هزار و ۸۱۲ تن کالا به ارزش ۴۶۴ میلیون و ۹۳۰ هزار و ۲۱۵ دلار در سال جاری از گمرکات استان مرکزی صادر شده است که از نظر ارزش نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۴ درصد افزایش دارد.
وی ادامه داد: ۴۱۷ هزار و ۸۶۷ تن از کالاهای صادراتی استان در نیمه نخست امسال به ارزش ۲۱۶ میلیون و ۸۷۸ هزار و ۷۷۰ دلار از گمرک ساوه، هشت هزار و ۴۳۵ تن به ارزش ۱۰ میلیون و ۸۸۳ هزار و ۶۳۷ دلار از گمرک منطقه ویژه ایرانیان(زرندیه)، ۱۱۱ تن کالا به ارزش ۸۵ هزار و ۹۷۰ دلار از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه به خارج از کشور صادر شده است.
مدیرکل گمرکات استان مرکزی، عمده کالاهای صادراتی استان در سال جاری را شامل انواع هیدروکربورها، پلی اتیلن سبک خطی، پلی پروپیلن، پلی اتیلن سنگین، شمش، محصولات پلاستیکی، الیاف، ایزوگام، گل و گیاه، ظروف بلوری، شیشه، چیپس، آبگرمکن و کاشی عنوان کرد.
میراشرفی گفت: این کالاها به مقصد ۶۸ کشور جهان از جمله افغانستان، ترکیه، عراق، پاکستان، تاجیکستان، ایتالیا، ترکمنستان، سومالی، روسیه، ارمنستان، قزاقستان، بلغارستان، هلند، آلمان، آذربایجان، بوسنی، برزیل و فرانسه صادر شده است.
وی گفت: در این مدت ۷۴ هزار و ۷۳۳ تن کالا به ارزش ۱۷۴ میلیون و ۷۳۳ هزار و ۳۵۰ دلار به استان مرکزی وارد شده که از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۱۸ و ۲۸ درصد افزایش یافته است.
مدیرکل گمرکات استان مرکزی افزود: مغز تخمه آفتابگردان، ماشین آلات، پاکت آبمیوه، انواع کنسانتره، بتاکاروتن، پنبه، چوب کاج خام کارنشده، فویل آلومینیوم و قوطی آلومینیومی عمده کالاهای وارد شده به این استان در این مدت بوده است.
میراشرفی ادامه داد: این کالاها از ۵۰ کشور جهان از جمله اربکستان، صربستان، آلمان، چین، کره جنوبی، ترکیه، هلند، امارات متحده عربی، ایتالیا، فرانسه، ارمنستان، اتریش، آذربایجان، بلغارستان، سوئیس، جمهوری چک و دانمارک به استان مرکزی وارد شده است.
وی یادآور شد: گمرکات استان مرکزی در نیمه نخست امسال ۲۵۳ میلیارد و ۲۳۵ میلیون و ۹۳۵ هزار ریال در آمد ملی و استانی کسب کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد رشد داشته است.
مدیرکل گمرکات استان مرکزی ادامه داد: همچنین درآمد مالیات بر ارزش افزوده گمرکات این استان در این مدت ۴۹۰ میلیارد و ۶۹۵ میلیون و ۸۵۷ هزار ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۱ درصد افزایش یافته است.
استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت، یکی از قطب های مهم صنعتی و کشاورزی کشور محسوب می شود.

دیدگاه ها بسته شده است