ارسال نمونه کاغذ با پست
مهر ۴, ۱۳۹۶
مدیر عامل جدید شرکت تعاونی اعضای انجمن مدیران کارتن و ورق
مهر ۴, ۱۳۹۶
نمایش همه

عمده ترین جعل اسناد مربوط به اسکناس و اوراق بهادار است

رئیس دبیرخانه ستاد پیشگیری از جعل اسناد وزارت کشور گفت: عمده ترین جعل اسناد در سال گذشته مربوط به اسکناس و اوراق بهادار بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم شادکام پیش از ظهر دوشنبه در همایش آموزشی یک روزه پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک دولتی، اظهار کرد: ستاد پیشگیری و مقابله با جعل اسناد مشروعیت خود را از طرف مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۱ گرفته و اجرای آن برای تمام دستگاه ها لازم الاجرا است.
وی افزود: در راستای پیشگری از جعل اسناد در ستاد پیشگیری کارگروه هایی از جمله کارگروه تخصصی، کارگروه فنی و رایانه ای، کارگروه آموزشی و اطلاع رسانی و کارگروه حقوقی ایجاد شده است که اقداماتی در جهت آسیب شناسی و مقاوم سازی در برابر جعل انجام می دهند.
شادکام گفت: در راستای پیشگیری و مقاوم سازی جعل اسناد پایه ای کشور از جمله شناسنامه، گذرنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت، گواهینامه و… اقدامات خوبی صورت گرفته است به گونه ای که احتمال جعل در برابر اسناد پایه کشور به صفر رسیده است.
وی ادامه داد: باید آموزش های اختصاصی در زمینه پیشگیری از جعل اسناد به صورت منطقه ای و استانی حساس تر شود.
وی با اشاره به اینکه ایمنی اسناد و مدارک دولتی هم اندازه ایمنی مرزها حساس هستند، گفت: جعل اسناد پایه گذار نردبان دسترسی به سایر جرائم است که باید گلوگاه های جعل اسناد را شناسایی و در جهت رفع آن اقدام کنیم.

کاهش ۲۳ درصدی جعل اسناد در کرمان
رئیس دبیرخانه ستاد پیشگیری از جعل اسناد وزارت کشور تصریح کرد: کرمان با توجه به اینکه پهناورترین استان کشور است در راستای پیشگیری و جعل اسناد رو به بهبود است و این در حالی است که استان کرمان در سال ۹۴ در این زمینه ۴۶ درصد و در سال گذشته ۲۳ درصد کاهش در جعل اسناد داشته است.
شادکام از کاهش ۱۵ درصدی جعل اسناد در استان کرمان در پنج ماهه اخیر، خبر داد و گفت: پالایش خوبی در اسناد سرقتی و غصبی در استان های کشور اجرایی شده است به گونه ای که اجماع با دیگر کارگروهای آموزشی در راستای آشنایی با ساختار و ماموریت های ستاد پیشگیری از جعل اسناد صورت گرفته است.
وی بیان داشت: پیشرفت تکنولوژی در صنعت چاپ کاغذ، فرآیند اداری، ضعف آگاهی عمومی جامعه، انگیزه سودجویان، بازدارنگی مجازات های پیش بینی شده و…می تواند دلایل جعل اسناد و مدارک دولتی باشد.
رئیس دبیرخانه ستاد پیشگیری از جعل اسناد وزارت کشور با اشاره به آثار و پیامدهای جعل اسناد و مدارک دولتی در کشور، اظهار کرد: از بین رفتن استحکام روابط اجتماعی اقتصادی و سیاسی، زمینه سازی وقوع توسعه سایر جرائم، بروز آثار مخرب روانی جامعه، سلب اعتماد عمومی و تحصیل ضررهای مادی و معنوی به اشخاص از پیامدها و مضرات جعل اسناد است.
شادکام با بیان اینکه عمده ترین جعل در سال ۹۵ مربوط به اسکناس و اوراق بهادار بوده است، افزود: در سال گذشته، ۲۶ هزار و ۹۸۳ مورد جعل سند طی سال گذشته داشته داشته ایم واین در حالی بود که در سال ۹۴، ۲۴ هزار و ۶۵۱ مورد جعل اسناد داشته ایم که در پنج ماهه امسال موارد جعل به هشت درصد رسیده است.

دیدگاه ها بسته شده است