موجودی کاغذ وارداتی و داخلی ارزیابی می‌شود/کاهش التهاب بازار کاغذ

غنی سازی این بار از نوع ضایعات!
تیر ۱۴, ۱۳۹۷
ضرورت تفحص در شیوه تخصیص ارز دولتی برای واردات کاغذ
تیر ۱۴, ۱۳۹۷
نمایش همه

موجودی کاغذ وارداتی و داخلی ارزیابی می‌شود/کاهش التهاب بازار کاغذ

سید عباس صالحی؛ بعد از نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران با تاکید بر پیگیری موضوع کاغذ از سوی کارگروه مشترک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت صنعت معدن و تچارت، از آسیب‌شناسی و تحلیل وضعیت فعلی این کالای اساسی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) سید‌عباس صالحی، چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با تشریح روند مسائل و مشکلات بازار کاغذ مطبوعات و ناشران و حوزه کتاب، گفت: سال گذشته تغییرات محسوسی در قیمت جهانی کاغذ بوجود آمد که به دنبال آن اثر منفی را نیز در قیمت داخلی این کالا در کشور گذاشت و از سویی نیز نوسانات قیمت ارز نیز به اعتبار همین وابستگی تغییرات ارز گرانی این کالا را همراه داشت.

وی بیان کرد: در ادامه نوسانات قیمت و کمبود کاغذ، کمیته و کارگروه کاغذ با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت صنعت، معدن و تجارت و دیگر مجموعه‌های دیگر تلاش‌هایی صورت گرفت تا کاغذ در زمره کالاهای اساسی یک و مطرح باقی بماند.

عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: کارگروه دولتی‌ها، انجمن واردکنندگان و مصرف‌کنندگان کاغذ همراه با فروشندگان این کالا نیز برای بازگشت آرامش به بازار کاغذ و جلوگیری از پاره‌ای از التهابات انجام و به نتایج مطلوبی نیز دست یافت.

صالحی در پاسخ به خبرنگاری درباره موضوع احتکار کاغذ و عدم توزیع آن در بازار مصرف نیز افزود: مقرر شده است که در اسرع وقت موجودی کاغذ وارداتی و داخلی طی فرآیندی ارزیابی، تحلیل و آسیب‌شناسی جدی صورت گیرد تا بدون هیچ‌گونه دغدغه‌ای کاغذ در اختیار مصرف‌کنندگان واقعی این کالا قرار گیرد.

دیدگاه ها بسته شده است