حریق سوله کارتن سازی نسیم شهر پس از ۷ ساعت تلاش خاموش شد
اسفند ۴, ۱۳۹۷
مصاحبه جناب اقای مهندس رجایی
اسفند ۴, ۱۳۹۷
نمایش همه

۱۰۰ درصد مواد اولیه تولید کاغذ در یزد وارداتی است

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارتباط صنعت و دانشگاه در یزد باید افزایش یابد، خواستار ورود دانشگاه‌های یزد به بحث تامین و تولید مواد اولیه صنعت و تولید در یزد شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، سیدابوالفضل موسوی بیوکی امشب در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، در ارتباط با کیفیت دانشگاه و کارهایی که باید انجام شود اظهار داشت: در دنیا کشورها را بر اساس چند مولفه می‌سنجند که مولفه اول آن مهارت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است و رتبه ایران از ۱۴۰ کشور، ۱۱۳ است.

وی با بیان اینکه مولفه بعدی مربوط به انتشارات علمی است که رتبه ما در بین کشورهای ارزیابی شده ۴۲ است تصریح کرد: مولفه بعدی هم مربوط به کیفیت مراکز تحقیقاتی است و ایران رتبه ۱۶ جهان را به خود اختصاص داده که رتبه خوبی است.

موسوی بیوکی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم رتبه خود در جهان را به لحاظ فعالیت‌های علمی و دانشگاهی بهبود ببخشیم باید به این سه حوزه به صورت ویژه توجه داشته باشیم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با رابطه صنعت و دانشگاه در ایران گفت: اگر رابطه حقیقی و مناسبی بین این دو حوزه باشد می‌توانیم رتبه خوبی را به جامعه علمی کشور بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۲۰۱۵ در بررسی‌های صورت گرفته نسبت به این حوزه رتبه خوبی نداریم و این موضوع نشان دهنده این است که ایران باید نسبت به این موضوع تلاش بیشتری کند.

وی ادامه داد: استان یزد در بحث توسعه صنعتی با در نظر گرفتن صنعت نفت، رتبه چهارم کشور و بدون در نظر گرفتن صنعت نفت، رتبه دوم صنعتی در بین استان‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

موسوی بیوکی تصریح کرد: اگر آورده صنعتی یزد به این کیفیت است باید یک ارتباط منطقی بین دانشگاه و صنعت وجود داشته باشد ولی در بررسی که از مشکلات صنایع داشتیم متوجه شدیم که در بحث نوآوری و خلاقیت و تامین مواد اولیه در صنایع با مشکل مواجه هستیم.

نماینده به تولید کاغذ در استان یزد اشاره کرد و افزود: ۷۰ درصد تولید کاغذ استان مربوط به یزد است ولی وقتی در ارتباط با مواد اولیه آن بررسی کردیم متوجه شدیم مواد اولیه آن ۱۰۰ درصد وارداتی است.

وی افزود: اگر ما بتوانیم ارتباط دانشگاه و صنعت را به خوبی به ویژه در بخش تامین مواد اولیه ایجاد کنیم قطعا می‌توانیم مشکلات کشور به ویژه با توجه به تحریم‌های موجود را برطرف کنیم.

موسوی بیوکی از وزیر علوم خواست که بودجه‌های تحقیقاتی استان یزد را افزایش دهد تا زمینه‌ای فراهم شود که دانشگاه‌های استان یزد بتوانند به بحث تامین و تولید مواد اولیه صنایع در استان یزد ورود کنند.

دیدگاه ها بسته شده است