صدور حواله توزیع کاغذ از اول آذر از طریق سامانه توزیع
آذر ۱, ۱۳۹۷
آگهی مزایده سهام
آذر ۱, ۱۳۹۷
نمایش همه

افزایش ۲۴ درصدی صادرات محصولات صنعتی

تا پایان نیمه نخست امسال صادرات ارزشی و وزنی در بخش صنعت به ترتیب با رشد ۲۴.۵ و ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است.

به گزارش ایسنا، در شش ماهه نخست سال جاری میزان ارزشی صادرات در بخش صنعت معادل ۹۹۰۷.۵ میلیون دلار بوده که در قیاس با ارزش ۷۹۵۵.۸ میلیون دلاری صادرات حوزه صنعت در مدت مشابه سال گذشته، با رشد ۲۴.۵ درصدی همراه بوده است.

این در حالی است که میزان وزنی صادرات در بخش صنعت تا پایان شهریورماه سال جاری معادل ۲۲ هزار و ۸۳۷.۷ تن بوده است که در قیاس با وزن ۱۹ هزار و ۶۸۳.۸ تنی صادرات صنایع در مدت مشابه سال ۱۳۹۶، نشان‌دهنده رشد ۱۶ درصدی صادرات در این بخش است.

براساس اطلاعاتی که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در اختیار ایسنا قرار گرفته است، از بین ۲۴ محصول صنعتی، صادرات ۱۸ محصول با رشد مثبت ارزشی روبرو شده و در مورد شش محصول نیز با افت صادرات مواجه شده‌ایم.

در شش ماهه نخست امسال تجهیزات حمل و نقل با رشد ۹۰۷۰.۶ درصدی، محصولات توتون و تنباکو با رشد ۵۸۶.۲ درصدی و کاغذ و محصولات صنعتی با رشد ۲۵۶.۳ درصدی، بیشترین رشد صادراتی در بخش صنعت را به خود اختصاص داده‌اند و در این بین ابزار پزشکی، اپتیکی، دقیق و انواع ساعت با افت ۷۲.۷ درصدی، ماشین‌آلات و تجهیزات با افت ۳۳.۷ درصدی و رادیو و تلویزیون و وسایل ارتباطی با افت ۲۵.۹ درصدی،   از لحاظ ارزشی صادرات روبرو بوده‌اند.

جدول مربوط به صادرات بخش صنعت به تفکیک گروه کالایی که در اختیار ایسنا قرار گرفته، در زیر آمده است:

جداول زیر نیز به ترتیب مربوط به ترکیب ارزشی و وزنی صادرات در حوزه صنعت است:

دیدگاه ها بسته شده است