مطالبات صنایع چوب و کاغذ آماده پرداخت است
بهمن ۲۰, ۱۳۹۸
۹۰۰ میلیارد سرمایه گذاری صنعتی در کرمانشاه افتتاح شد
بهمن ۲۰, ۱۳۹۸
نمایش همه

تولید روزانه ۱۰۰ تن کارتن با اشتغالزایی ۳۳۰ نفر

۱۴بهمن ماه به همت سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه خبرنگاران و اصحاب رسانه از شرکت توسعه صنایع چاپ و بسته بندی کرمانشاه (غرب کارتن) واقع در شهرک صنعتی فرامان بازدید کردند.

 

به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر محمد صالح سهرابی مدیر تولید این شرکت پس از معرفی قسمت های مختلف کارخانه اظهار داشت :  شرکت غرب کارتن با مساحتی بالغ بر ۶۰ هزار متر  و اشتغالزایی ۳۳۰ نفر روزانه به طور متوسط ۱۰۰ تن کارتن تولید می کند.

دکتر سهرابی گفت: عمده تولیدات این کارخانه به کشور عراق صادر می شود و  مواد اولیه خام از شرکت های مختلف از شهرهای شمالی، کرمان ،  یزد و اصفهان تهیه می گردد و نشاسته هم که جزو مواد اولیه این کارخانه است از چند شهرستان و چند شرکت مختلف خریداری می شود.

سهرابی مواد اولیه  را در سه کلاس a , b و c دسته بندی کرد و گفت: مواد اولیه دسته a شامل چسب ها، مواد مصرفی دستگاه ها و… که قیمت بالا و تناژ کمتری دارند. برای این مواد اولیه نقطه سفارش تهیه می شود مواد اولیه کلاس b که تناژ و قیمت متوسط دارند  برای این دسته مواد اولیه هم نقاط سفارش با حساسیت کمتر تعریف می شود و مواد اولیه کلاس c که عمده مواد اولیه ما مثل کاغذ، نشاسته و… هستند که علاوه بر تناژ بالا قیمت کمتری نسبت به سایر مواد اولیه دارند و به صورت محموله های چند تنی تهیه می شوند.

وی تصریح کرد : مواد اولیه این کارخانه در حد توان و به صورت پارت تهیه می شود و  کاغذ را از هرکسی که به قیمت خوبی به فروش برساند خریداری می‌کنیم ولی نشاسته مورد نیاز تولید را هر زمان موجودی به سطح خاصی برسد خریداری می کنیم.

دکتر سهرابی در ادامه با اشاره به تحریم های بوجود آمده گفت: تحریم ها گاهی اثرات منفی و گاهی مثبت دارند و با توجه به تغییر نرخ ارز معمولا با تغییر قیمت دلار نرخ کاغذ هم بالا میرود و با پایین آمدن قیمت بازهم قیمت کاغذ تغییری نمی‌کند و به همان مبلغ باقی می ماند که در اقتصاد به این مورد چسبندگی قیمت گفته می شود و برای خرید کاغذ با مبالغ بالا با مشکل مواجه می شویم.

این مسئول گفت: همچنین برای خرید قطعات هم با مشکل مواجه هستیم و دستگاه ها یا با واسطه و به قیمت بالایی وارد می شود یا اینکه برای خرید قطعات، با وجود پرداخت بالای قیمت به دست ما نمی‌رسد چون سازنده دستگاه شرکت آمریکایی است و قطعات را به ما نمی فروشند و قطعات داخلی هم از مرغوبیت خوبی برخوردار نیستند و به نسبت قیمت بالاتری هم دارند.

 سهرابی عمده تولیدات کارتن غرب را پاکت های بسته بندی مواد غذایی، قطعات خودرویی ، لوازم صوتی تصویری، و… عنوان کرد و افزود : گستره خاصی در تولید این کارتن ها نداریم  و ممکن است بسته‌بندی‌های هر محصولی را در دستور کار داشته باشیم.

دکتر سهرابی خاطر نشان کرد : اکنون به طور متوسط ماهانه ۳ هزار تن تولید داریم و به نسبت تناژ در ایران در رتبه دوم هستیم و اگر این تولید را به ۵ هزار تن در ماه برسانیم برترین شرکت در ایران محسوب می شویم.

در ادامه سهیلا تیموری مسئول ایمنی و بهداشت شرکت هم اظهار داشت:  شرکت غرب کارتن جلسات و دوره هایی را جهت رفاه کارگران و خانواده های آنها برگزار کرده است و در این زمینه همایشی با همکاری اداره کار و رفاه اجتماعی، شورای مبارزه با مواد مخدر و مرکز بهداشت شهرستان با عنوان همایش آموزش و پیشگیری از اعتیاد با محوریت سبک زندگی سالم برگزار کرد که با توجه به تلاش یکساله ما به عنوان کارفرمای سلامت محور معرفی شده ایم و در این زمینه قرار است از شرکت غرب کارتن تقدیر شود.

دیدگاه ها بسته شده است