خودکفایی در تولید کاغذ بسته‌بندی/ عبور از وضعیت تولید و واردات به تولید و صادرات

سهم کاغذ از پشت بلندگو
اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۸
قیمت کاغذ بسته‌بندی هم بالا رفت/ صعود قیمت‌ها به‌دلیل سیل و کمبود آخال وارداتی
اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۸
نمایش همه

خودکفایی در تولید کاغذ بسته‌بندی/ عبور از وضعیت تولید و واردات به تولید و صادرات

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: در تولید بسیاری از انواع کاغذ و مقواهای پرمصرف از جمله کاغذ تیشو و کاغذ بسته‌بندی (لاینر و فلوتینگ) سیاست «تولید و واردات» را ظرف ۵ سال به «تولید و صادرات» رسانده‌ایم و در این حوزه کشور به خودکفایی رسیده است.
به گزارش ایسنا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، فرشاد مقیمی در گفت‌وگو با شبکه خبر گفت: خودکفایی در زمینه انواع کاغذ در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده است و در تولید انواع کاغذهایی که وزارت متبوع سیاست‌گذار بوده است از جمله کاغذ تیشو، روند تولید افزایشی بوده است. تولید تیشو در سال ۹۷ به بیش از ۱۵۳ هزار تن رسیده و ۱۰ هزار تن نیز صادر شده است.

مقیمی در خصوص کاغذهای بسته‌بندی نیز توضیح داد: با توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده برای افزایش تولید کاغذ بسته‌بندی (لاینر و فلوتینگ) علاوه بر تأمین نیاز کشور ۱۸۸ هزار تن صادر شده است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه با تاکید بر پیگیری اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص وضعیت کاغذ چاپ، تحریر و روزنامه گفت: سیاست‌گذاری در حوزه کاغذ چاپ، تحریر و روزنامه بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت نبوده و به تازگی توافقاتی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت بهبود وضعیت تولید صورت گرفته است.

به گفته مقیمی در این حوزه اقداماتی در دستور کار قرار گرفته است و توسعه تولید و جایگزینی صادرات به جای واردات با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری با جدیت و سرعت بیشتری پیگیری خواهد شد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان با تاکید بر همکاری بین دستگاه‌ها برای تحقق افزایش تولید، خاطرنشان کرد: افزایش تولید نیاز به مساعدت و همکاری‌های سایر بخش‌های دولتی مؤثر در این زمینه از جمله وزارت جهاد کشاورزی از نظر مساعدت در زمینه تسهیل در واردات چوب با پوست و زراعت چوب، سازمان امور مالیاتی و مجلس شورای اسلامی در زمینه تسریع در تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده که پیش‌بینی‌های معافیت مالیات بر ارزش افزوده چوب، خمیر کاغذ و کاغذ باطله در آن منظور شده است.

دیدگاه ها بسته شده است