روزنه امید برای تعیین تکلیف پروژه‌های “شستا” در کرمانشاه

میرباقری: ارز ۳۸۰۰ تومانی به هیچ واردکننده کاغذی اختصاص نیافته است
تیر ۲۵, ۱۳۹۷
«کاغذ غرب» تا ۳ هفته دیگر روی تابلوی بورس می‌رود
تیر ۲۵, ۱۳۹۷
نمایش همه

روزنه امید برای تعیین تکلیف پروژه‌های “شستا” در کرمانشاه

در جلسه ستاد تسهیل استان کرمانشاه وضعیت واحدهای بلاتکلیف زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) در این استان مورد بررسی قرار گرفت.

در جلسه ستاد تسهیل استان کرمانشاه وضعیت واحدهای بلاتکلیف زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) در این استان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در این نشست که با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور، مدیرعامل شستا، استاندار و جمعی از مسئولین استان برگزار شد، پیرامون وضعیت طرح های نیمه کاره شستا در استان کرمانشاه تصمیم گیری شد.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در ابتدای این نشست با اشاره به عزم استان برای تعییین تکلیف واحدهای تعطیل و بلاتکلیف استان، گفت: دنبال این هستیم واحدهایی که قابل فعال شدن هستند را فعال کرده و مابقی واحدها را نیز تعیین تکلیف کنیم.

بازوند با بیان اینکه تعدادی از پروژه های بلاتکلیف استان مربوط به “شستا” است، طرح های کاغذ غرب، کاغذ بیستون تامین و اسیدسیتریک را از جمله این پروژه ها دانست و گفت: سرمایه گذاری زیادی برای این سه پروژه انجام شده ولی متاسفانه از این سرمایه ها استفاده ای نمی شود، لذا این جلسه به منظور تعیین تکلیف این طرح ها تشکیل شده تا بدانیم در سال ۹۷ به کجا ختم خواهند شد.

همه باید برای ایجاد اشتغال در کرمانشاه تلاش کنیم

دین پرست معاون اقتصادی وزیر کشور نیز در این نشست با اشاره به نرخ بالای بیکاری استان کرمانشاه، گفت: نرخ بیکاری این استان ۹.۵ درصد بالاتر از میانگین کشور است و همه باید برای ایجاد اشتغال در استان تلاش کنیم.

وی با اشاره به ورود وزارت کشور به برخی طرح های نیمه تمام استان کرمانشاه، گفت: ورود وزارت کشور به طرح های اینچنینی به معنای تعیین تکلیف نهایی آنهاست و بدنبال به نتیجه رسیدن آنها هستیم.

دین پرست با اشاره به برگزاری جلسه ای در روز گذشته با حضور دستگاه های مرتبط با این طرح ها( پالایشگاه آناهیتا، کاغذ غرب، اسیدسیتریک و کاغذ بیستون) در وزارت کشور، گفت: تصمیمات خوبی برای رفع مشکلات این پروژه ها گرفته شد. این آمادگی را نیز داریم هرجا نیاز باشد پیگیری کنیم تا مشکلات فراروی این طرح ها مرتفع شود.

قول هایی برای تعیین تکلیف طرح‌ها

مرتضی لطفی مدیرعامل شستا نیز در این نشست به ارائه توضیحاتی در خصوص هر کدام از این طرح ها پرداخت.

وی در خصوص طرح نیمه کاره کاغذ بیستون با بیان اینکه  تصمیم داریم این طرح را راه اندازی کنیم، گفت: پیش بینی ما این است این طرح برای تکمیل به ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که بخشی از آن از تسهیلات بانکی و مابقی را خودمان تامین خواهیم کرد.

وی افزود: تا دو هفته آینده برنامه زمان بندی تکمیل کاغذ بیستون ر ارائه می دهیم.

لطفی در خصوص طرح کاغذ غرب که سالهاست تعطیل شده نیز اظهار کرد: این واحد تولیدی در لیست واحدهایی است که قصد خروج از آنها(واگذاری) را داریم و فکر می کنم تا دو هفته آینده کارهای واگذاری آن انجام  و تا شهریور واگذار شود.

وی در خصوص کارخانه تعطیل شده اسیدسیتریک نیز گفت: اگر تعرفه واردات اسیدسیتریک تا ۴۰ درصد بالا برود و تعرفه شکر را نیز به پنج درصد برسانند، قول می دهیم به این طرح نیز ورود کرده و پیگیر راه اندازی آن باشیم، در غیراینصورت توجیه اقتصادی ندارد.

مدیرعامل شستا همچنین در خصوص پروژه در دست احداث پالایشگاه آناهیتا، گفت: در خصوص این پروژه نیز پس از تعیین تکلیف سهم صندوق بازنشستگی آمادگی داریم به میزان سهم مان(۳۳ درصد) ورود کرده و هزینه های مربوطه را نیز تامین کنیم.

نباید سرمایه های کشور بدون استفاده بمانند

عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز با انتقاد از وضعیت طرح های زیرمجموعه شستا در استان کرمانشاه، گفت: این طرح ها سرمایه های کشورند و نباید اینگونه بدون استفاده بمانند.

مصری با بیان اینکه نباید راه اندازی این طرح ها را به ” اما و اگر” مشروط کنیم، گفت: باید برنامه زمان بندی مشخصی برای این پروژه ها اعلام شود.

وی افزود: اینکه بزرگترین هلدینگ سرمایه گذاری کشور نتواند این چند پروژه را در استان جمع کند، قابل قبول نیست.

شهاب نادری نماینده پاوه و اورامات نیز با بیان اینکه نرخ بیکاری استان بالاست، گفت: انتظار داریم سرمایه گذاری که شستا در دیگر استانها انجام داده را نیز در کرمانشاه داشته باشد.

وی افزود: پالایشگاه آناهیتا از پروژه هایی است که می تواند در استان تحول ایجاد کند، اما کاری برای آن نشده و باید زودتر تعیین تکلیف شود.

دیدگاه ها بسته شده است