پاویون چاپ اروپا در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران
آبان ۱۰, ۱۳۹۶
هدف آمریکایی‌ها ایجاد ترس و یأس برای سرمایه گذاری در کشور است
آبان ۱۰, ۱۳۹۶
نمایش همه

صادرات اصفهان ۲۶ درصد افزایش یافت

مدیرکل گمرک استان اصفهان از رشد ۲۶ درصدی صادرات این استان طی هفت ماه ابتدایی امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی گمرک استان اصفهان روز سه شنبه به نقل از ‘ اسد الله احمدی ونهری ‘ اعلام کرد: تا پایان مهرماه امسال ۷۰۶ قلم کالا به وزن ۲ میلیون و ۶۱۶ هزار تُن و به ارزش ۸۷۶ میلیون و ۳۰ هزار دلار از گمرکات استان اصفهان به خارج از کشور صادر شده است.
وی با اشاره به اینکه این کالاها به مقصد ۹۶ کشور جهان صادر شده است، اضافه کرد: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۴۴ درصد و از لحاظ ارزش ۲۶ درصد افزایش داشته است.
مدیرکل گمرک استان اصفهان عمده ‌ترین کالاهای صادراتی از این استان را، محصولات پتروشیمی به ارزش ۲۱۵ میلیون دلار، آهن‌ آلات و فولاد به ارزش ۲۱۱ میلیون دلار، فرش به ارزش ۸۹ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: عراق با ۲۵۴ میلیون دلار و ۲۹ درصد، امارات متحده عربی با ۱۳۹ میلیون دلار و ۱۶ درصد، افغانستان با ۱۳۴ میلیون دلار و ۱۵ درصد، پاکستان با ۶۵ میلیون دلار و ۸ درصد و چین با ۴۹ میلیون دلار و ۶ درصد به عنوان مهمترین کشورهای مقصد کالاهای صادراتی استان اصفهان بوده اند.
وی تصریح کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و دولت الکترونیک؛ صادرات تولید کنندگان استان اصفهان با حداقل تشریفات گمرکی و از طریق سامانه جامع امور گمرکی انجام می‌ شود.
احمدی ونهری با اشاره به اعتماد کامل گمرک به صادرکنندگان کالا در استان اصفهان تأکید کرد: با راه‌اندازی این قابلیت در گمرکات استان اصفهان علاوه بر تسریع عملیات گمرکی، نیازی به حضور صاحب کالا و یا نماینده وی در گمرکات استان اصفهان نیست .
وی اضافه کرد: تُجار و صاحبان کالا می ‌توانند اظهارنامه صادرات خود را در شبانه ‌روز و طی هفت روز هفته از محل دفتر کار خود تنظیم کرده و کالای صادراتی خود را بارگیری و بدون نیاز به کنترل‌های فیزیکی به سمت مرز روانه کنند.
مدیرکل گمرک استان اصفهان افزود: در صورت نیاز، کنترل و بازرسی کالا در مرز انجام و تائید می شود و این روند باعث می شود تا هزینه و زمان صادرات کالا به ‌شدت کاهش‌ یابد.

*** بیشترین واردات استان اصفهان ماشین آلات صنعتی بوده است
احمدی ونهری میزان واردات استان اصفهان طی هفت ماه امسال را ۵۳ هزار و ۶۰۹ تُن به ارزش ۲۳۹ میلیون و ۵۱۴ هزار دلار اعلام کرد و افزود: ماشین آلات صنعتی و مکانیکی بیشترین سهم را در واردات استان اصفهان داشته اند.
وی افزود: واردات استان اصفهان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۲۰ درصد و از لحاظ ارزش ۳۹ درصد افزایش ‌یافته است.
مدیرکل گمرک استان اصفهان در خصوص مهمترین کالاهای وارداتی گمرک این استان طی هفت ماهه امسال گفت: ماشین‌ آلات مکانیکی با ۳۰ درصد، ماشین ‌آلات برقی با ۱۷ درصد، اجزا و قطعات منفصله ماشین‌آلات ۱۳ درصد، ‘ کاغذ و مقوا ‘ و ‘ پنبه ‘ هر یک ۳ درصد بیشترین سهم واردات استان اصفهان را به خود اختصاص دادند.
وی از کشورهای چین با ۲۳ درصد، کره جنوبی با ۱۶ درصد، آلمان با ۱۳ درصد، ایتالیا با ۱۲ درصد به عنوان عمده‌ ترین کشورهای صادرکننده کالا به مقصد گمرک اصفهان نامبرد.
احمدی ونهری خاطرنشان کرد: گمرک فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با فعالیت شبانه ‌روزی، طی این مدت ( ۷ ماه امسال )، تشریفات امور مسافری بیش از ۳۰۵ هزار مسافر ورودی و خروجی به اصفهان را انجام داده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲ درصد افزایش داشته است.
وی درباره اقدام های گمرک استان اصفهان برای مبارزه با قاچاق کالا نیز گفت: طی این مدت واحد قضایی گمرک این استان ، ۷۲۵ فقره پرونده مظنون به قاچاق کالا به ارزش ۳۴۰ میلیارد و ۹۳۹ میلیون ریال رسیدگی کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد ۳ درصد افزایش و حیث ارزش ۱۰ درصد کاهش داشته است.
مدیر کل گمرک استان اصفهان با اشاره به اینکه با راه ‌اندازی و استفاده از سامانه پنجره فرامرزی تاکنون درآمد گمرکات استان اصفهان ۷۰ درصد افزایش یافته است، افزود: این اداره کل در هفت ‌ماهه اول امسال بیش از یک هزار و ۱۴۳ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال درآمد کسب و به خزانه واریز کرده است.

دیدگاه ها بسته شده است