صنایع چوب و کاغذ مازندران ۲۳۶ میلیارد تومان زیان انباشته دارد

دولت مجوز صادرات کاغذ را کاهش دهد
تیر ۱۶, ۱۳۹۸
دو سوم ظرفیت صنایع کارتن سازی کشور تعطیل است
تیر ۱۶, ۱۳۹۸
نمایش همه

صنایع چوب و کاغذ مازندران ۲۳۶ میلیارد تومان زیان انباشته دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: صنایع چوب و کاغذ استان به عنوان بزرگترین صنایع دولتی ۲۳۶ میلیارد تومان زیان انباشته دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن خیریان پور صبح یکشنبه در کارگروه ستاد تسهیل رفع موانع تولید با اظهار اینکه صنایع چوب و کاغذ استان با ظرفیت تولید ۱۸۰ هزار تن در سال از مهمترین واحدهای تولیدی استان به شمار می رود اظهار داشت: از سال ۱۳۹۴ به دلیل اجرای طرح تنفس جنگل این واحد دچار نوسانات و مشکلاتی شد و علی رغم برگزاری جلسات مختلف، مشکلات آن حل نشده است.

وی اظهار داشت: صنایع و چوب و کاغذ مازندران با ۲۳۶ میلیارد تومان زیان انباشته مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت قرار گرفته است و همه هم و غم براین است که در سال رونق تولید، مشکلات واحدهای تولیدی به صورت جدی رفع کنیم.

خیریان پور با بیان اینکه صنایع چوب و کاغذ استان به تامین اجتماعی و امور مالیاتی نیز بدهی دارد تصریح کرد: عدم تخصیص اعتبار کافی برای طرح های جنگل کاری بدون برداشت چوب، شیوع آفات و امراض، احتمال بازگشت شیوه های دامداری سنتی و افزایش تصرف، هدر رفتن سرمایه های ملی و درختان ریشه کن شده طبیعی و خشکیده از جمله مسائل فراروی اجرای طرح تنفس جنگل است.

معاون استاندار مازندران گفت: جنگل گاری و مراقبت از جنگل های سنواتی و پرورش جنگل نیز با اجرای طرح تنفس نیز دچار مشکلاتی شده است.

حسین پور مدیرعامل صنایع و چوب و کاغذ مازندارن نیز در این نشست نیز ظرفیت تولید کارخانه را ۱۷۵ هزار تن اعلام کرد و گفت: سرانه مصرف کاغذ در آمریکا بیش از ۲۰۰ کیلوگرم، متوسط جهانی ۵۵ کیلوگرم و در ایران ۲۵ کیلوگرم است.

وی افزود: تولید کارخانه در سال قبل ۶۳ هزار تن بوده است و روند کاهش نشان می دهد که نتوانستیم مواد اولیه را تامین کنیم.

وی میزان مصرف مقوا در کشور را یک میلوین تن بیان کرد و گفت: ظرفیت تولید در کشور یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن است اما میزان مصرف کاغذ تحریر ۴۵۰ هزار تن بوده که ۱۰۰ هزار تن آن در صنایع چوب و کاغذ تولید می شود.

حسین پور با بیان اینکه سهم ۲۰ درصدی در تولید کاغذ تحریر را در کشور داریم به چالش های فراروی اشاره کرد و گفت: مشکلات مالی، بدهی مالیاتی، بدهی به سازمان های دولتی و غیره از جمله مسائل است و ما نتوانستیم قسمت عظیمی از بدهی خود را به سازمان های مرتبط پرداخت کنیم.

دیدگاه ها بسته شده است