صنایع کاغذ سازی قائمشهربعد از ۱۵ سال رکود، به ۱۰۰ درصد ظرفیت تولید می رسد

فردا؛آغاز بکار دومین نمایشگاه بین المللی صنعت چاپ، بسته بندی و فرآوری
مهر ۱۷, ۱۳۹۷
آزادی‌خواه: برخی وارد کنندگان کاغذ با ارز دولتی مجهول‌الهویه اند
مهر ۱۷, ۱۳۹۷
نمایش همه

صنایع کاغذ سازی قائمشهربعد از ۱۵ سال رکود، به ۱۰۰ درصد ظرفیت تولید می رسد

مدیرعامل شرکت “کاغذ سازی قائمشهر” می گوید: تا پایان سال جاری؛ این شرکت به ظرفیت حداکثری تولید محصولات خود خواهد رسید.

به گزارش “ایلنا” از ساری، صنایع کاغذ سازی قائمشهر؛ ازجمله شرکت های تولیدی زیر مجموعه سازمان صندوق بازنشستگی کشوری است که سابقه فعالیت آن به چهار دهه پیش برمی گردد و درسال ۱۳۵۵ تحت عنوان “حریر شاهی” در قائمشهر به ثبت رسیده است.
این شرکت پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به “صنایع کاغذ سازی قائمشهر” تغییر نام داده و درسال ۱۳۷۱ بعد از دریافت مجوز از سازمان بورس؛ نمادش درتابلوی بورس درج می شود.
دهه های ۶۰ و۷۰ را می توان دوران طلایی صنایع کاغذ سازی قائمشهر ذکر کرد؛ بزرگ ترین شرکت تولید کننده محصولات سلولزی در ایران که هویت کاملا دولتی دارد و قطب اقتصادی استان مازندران محسوب می شود.
“مهدی کاملی ” مدیرعامل جوان “صنایع کاغذ سازی” قائمشهر با اشاره ای کوتاه به وضعیت این شرکت در سالهای گذشته می گوید: این واحد تولیدی تا سال ۱۳۸۲ فعال بوده لیکن مشکلات متعددی همچون فرسودگی ماشین آلات، مشکلات زیست محیطی و موضوع نیروهای مازاد و هزینه های سنگین موجب به رکود کشیده شدن و توقف تولید در این واحد صنعتی شده و ۳ سال بعد؛ نماد صنایع کاغذ سازی قائمشهر از بورس حذف و به مفهومی دیگر از بورس خارج می شود.
“کاملی” می گوید: با تعطیلی کارخانه در سال ۱۳۸۲ ، سازمان صندوق بازنشستگی کشوری تمامی حق و حقوق کارگرانی که بازخرید شده اند را تا ۳.۵ برابر پرداخت کرده و باقی کارگران که شمارشان به ۱۷ نفر می رسید تا سال گذشته به سن بازنشستگی رسیده و در عین حال حقوق قانونی خود را دریافت و اکنون فقط دو نفر از کارگران قدیمی کاغذ سازی قائمشهر تعیین تکلیف نشده اند که تاکنون برای این اقدامات ۳۰ میلیارد ریال از سوی صندوق بازنشستگی هزینه شده است.
وی با اشاره به تصمیم مسئولان درسال ۱۳۹۰ برای انتقال کارخانه ۶۰ هزار متر مربعی کاغذ سازی قائمشهر به شهرک صنعتی سنگتاب در مجاورت شهرستان قائمشهر و برنامه های جدی مسئولان صندوق بازنشستگی کشوری برای نوسازی تجهیزات این کارخانه و احیاء تولید و اشتغال در این واحد می گوید: با تغییر کاربری کارخانه قدیمی مقرر شد که ارزش افزوده حاصل از واگذاری زمین شرکت؛ صرف توسعه تولید و اشتغال زایی در محل جدید کارخانه گردد.
مدیرعامل صنایع کاغذ سازی قائمشهر، تولید کننده محصولات سلولزی در مازندران از خرید زمینی به مساحت ۵۷۰۰ مترمربع در شهرک صنعتی “سنگتاب” در شهرستان سیمرغ در سال ۱۳۹۲  و انتقال تجهیزات تولید به محل جدید درسال بعد خبرداد وگفت: با تلاش های صورت گرفته ؛ اواخر سال ۹۵ موفق به اخذ مجوزهای بهره برداری جهت تولید سالانه سه هزارتن محصولات با اشتغال زایی برای ۴۰ نفربا سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد ریالی درفازاول شدیم .
“کاملی” مجموع سرمایه گذاری پیش بینی شده برای بهره برداری کامل از ظرفیت های شرکت را ۲۱۵ میلیارد ریال اعلام کرده وبا اشاره به بهبود روزافزون وضعیت تولید و فروش محصولات این واحد در یکسال گذشته می گوید: شرکت صنایع کاغذ سازی قائمشهر به دلیل بحران های گذشته مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت بوده و نمی توانستیم از تسهیلات مختلف بهره مند شویم و اکنون درتلاش هستیم با خروج ازشمولیت این ماده قانونی درسریع ترین زمان ممکن ازتسهیلات مختلف ازجمله تسهیلات سرمایه درگردش که امروز معضلی جدی برای صنایع و کاغذ سازی قائمشهرشده استفاده کنیم.
وی ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته برای افزایش سرمایه شرکت تا سقف ۱۲ میلیارد و۶۹۰ میلیون تومان ازسوی شرکت سرمایه گذاری “آتیه صبا” وکمیته سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری وثبت مجدد نماد این شرکت درتابلوی بورس که شرایط ترمیم وبهبود سیستم مالی واحد را فراهم خواهد کرد؛ ازحمایت های بی شائبه جمشید تقی زاده مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری برای احیاء مجدد صنایع کاغذ سازی قائمشهرقدردانی کرده و می گوید” ازمسئولان استان مازندران و نمایندگان مردم در مجلس انتظار استمرار حمایت ها را داشته و تاکید داریم که این شرکت توان تولید روزانه حداقل ۱۰ تن انواع محصولات سلولزی را دارد.
کاملی در پایان اظهارات خود گفت: برای تحقق اهداف شرکت و حضور شایسته در بازار تولید نیازمند ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات هستیم و امیدواریم تا پایان سال جاری به ظرفیت ۱۰۰ درصدی تولید در این واحد دست پیدا کنیم

دیدگاه ها بسته شده است