لزوم داشتن استراتژی بلندمدت برای تامین و مدیریت بازار کاغذ

شهر آفتاب میزبان دومین نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی دوسلدورف
خرداد ۲۱, ۱۳۹۷
۱۲۰ میلیون دلار یارانه برای واردات کاغذ روزنامه و تحریر اختصاص یافت
خرداد ۲۱, ۱۳۹۷
نمایش همه

لزوم داشتن استراتژی بلندمدت برای تامین و مدیریت بازار کاغذ

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به بحران‌ مجدد ایجاد شده در حوزه کاغذ عنوان کرد: دولت برای کنترل بازار کاغذ و مدیریت آن برنامه‌ دارد ولی مقطعی است نه بلندمدت.

به گزارش ایلنا، محمد اسماعیل سعیدی با اشاره به وضعیت نامطلوب تولید و عرضه کاغذ، اظهار کرد: در این زمینه کمیسیون فرهنگی مجلس حساسیت ویژه‌ای دارد و پیش از این نیز با وزرای اقتصاد و دارایی و فرهنگ و ارشاد اسلامی برای چاره‌ اندیشی در حوزه کاغذ و اخذ گزارش کار از مسئولان دو وزارتخانه جلسه‌ای داشت که مشخص شد دولت برای کنترل بازار کاغذ و مدیریت آن برنامه‌ دارد ولی این برنامه‌ها به صورت مقطعی است و نه بلند مدت.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با بیان اینکه پس ثبات بازار کاغذ در ابتدای سال ۹۷ بازار این کالا بار دیگر در ماه‌های اخیر دچار آشفتگی شده، ابراز کرد: دولت باید برای تأمین و مدیریت بازار کاغذ، استراتژی بلندمدت داشته باشد و از راهکارهای جدیدی برای تأمین کاغذ مورد نیاز کشور استفاده کند. از سوی دیگر نوسانات بازار ارز نیز بر افزایش قیمت کاغذ و ایجاد بحران در بازار آن تأثیرگذار است و یکی از اصلی‌ترین دلایل مشکلات ایجاد شده برای بازار ارز، امروز همین مسئله است.
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: یکی از سیاست‌ها برای واردات کاغذ باید افزایش مذاکره و مراودات تجاری با کشورهایی که اقتصاد آنها متأثر از سیاست‌ها و تکانه‌های آمریکا نیست، باشد تا رفتارهای خصمانه آمریکا نتواند بر بازار کاغذ کشور اثری بگذارد.
سعیدی در پایان گفت: در شرایط ناآرامی بازار برخی افراد کالاهای مد نظر خود را ارائه نمی‌کنند و کاغذ احتکار می‌کنند تا تکلیف بازار مشخص شود و پس از آن کاغذهای احتکاری را با قیمتی بالاتر به بازار روانه کنند.

دیدگاه ها بسته شده است