آیا واردات کاغذ بحران را برطرف می‌کند؟
فروردین ۲۸, ۱۳۹۸
کشف محموله میلیاردی کاغذ قاچاق در نائین
فروردین ۲۸, ۱۳۹۸
نمایش همه

مهمترین مولفه ها در رونق تولید

شرط اول رونق تولید بهبود فضای کسب و کار است که مهمترین عامل در رونق تولید نقدینگی، سرمایه در گردش و تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، عبدالرضا مصری نماینده مجلس در تیتر امشب درباره مهمترین اولویت ها برای رونق تولید گفت: با نام گذاری سال هایی که متمادی مقام معظم رهبری برای تولید و اشتغال عنوان فرمودند، به یک وفاقی در تولید، موانع تولید و گشایش هایی که در تولید باید صورت بگیرد رسیده ایم اما در حیطه عمل خنثی سازی ها شروع می شود.
 مهمترین مولفه ها در رونق تولید
مصری افزود: تولید به سرمایه، تکنولوژی، نیروی انسانی، مواد اولیه و بازار نیاز دارد.
او افزود یکی از اولویت ها در رونق تولید، تسهیلات است که باید تسهیلاتی که در اختیار تولید کننده خارجی قرار دارد در اختیار تولید کننده داخلی نیز قرار گیرد.
او افزود: تولید کننده نیاز به واردات مواد اولیه دارد که ضوابط بانکی مشکلاتی برای تولید بوجود آورده است بنابراین نقدینگی، تسهیل در نقدینگی برای رونق تولید مهم است.
مصری گفت: اعتباری که بانک مرکزی به صرافی اعلام می کند یکماه است که تولید کننده ها را در ثبت سفارش های یکماهه با مشکل مواجه کرده است.
او افزود: کمیسیون ویژه برای رفع موانع تولید در مجلس تشکیل شده است که به سرعت و سهولت حاضریم تسهیلات لازم برای رونق تولید را فراهم کنیم.
 ابوالفضل روغنی رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی نیز گفت: تولید موتور محرکه اقتصاد کشور است بنابراین اگر تولید شکل بگیرد و در ریل مناسب قرار بگیرد می تواند مشکلات اقتصادی کشور را برطرف کند.
مهمترین مولفه ها در رونق تولید
او افزود: مرکز پژوهش های مجلس رصدهای فصلی از تولید کشور انجام می دهد و فضای کسب و کار در کشور درحال رصد دائمی است بنابراین مهمترین عامل در رونق تولید نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی است.
مهمترین چالش در رونق تولید این است که سرمایه در گردش برای یک واحد تولیدی ۴ برابر افزایش یافته است که بانک ها همراهی لازم در تخصیص منابع برای واحدهای تولیدی ندارند.
 اوالفضل روغنی گفت: امروز به دلیل اینکه مشکل انتقال پول داریم خیلی از واحدهای تولیدی دچار کمبود و مشکل مواد اولیه هستند بنابراین زمانی می توانیم به رونق برسیم که همه باهم همفکری داشته باشیم و تولید محور اصلی همه دستگاه ها باشد.
برای تامین مواد اولیه و حل مشکلات باید صادرات را افزایش دهیم بنابراین بازارهای اطراف می تواند هدف باشد.
رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی گفت: در شرایط جنگ اقتصادی لازم است که شورای گفتگو و مجلس برای رفع مشکلات تولید هماهنگ تر باشند تا فضای کسب و کار بهبود بیشتری داشته باشد.
شورای گفتگو به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل می شود ولی تصمیمات و خروجی های لازم این شورا جذابیت لازم را ندارد.
 مهمترین مولفه ها در رونق تولید
سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صمت در اراتباط تلفنی گفت: وزارت صمت برنامه ریزی هایی در رونق تولید دارد.
او افزود: رونق تولید نیاز حرکت جدید و نگاه جهادی دارد که سیستم کشور باید رونق ساز باشد و مبنای سیاست ها بر رونق تولید باشد.
معاون طرح و برنامه وزارت صمت گفت: وزارت صمت ۷ محور اصلی را مبنای کار قرار داده که در توسعه صادرات غیر نفتی مبنا هدف گذاری ۱۵ کشور همسایه است.
برای توسعه تولید نیز فعال سازی ظرفیت های خالی واحدهای تولید هدف گذاری شده است که یکی از ساختارهای مهم کشور است و ۲ صنعت پوشاک و لوازم خانگی نیز از دیگر محورهاست که توجه ویژه شده است.
زرندی گفت: مقام معظم رهبری رونق تولید را سرلوحه دستگاه ها قرار داده اند که باید کلیه سیاست ها بر پایه تولید باشد بنابراین رونق تولید می تواند نقطه تنظیم همه دستگاه ها باشد.
زرندی گفت: تسهیلات و نقدینگی تنها عامل رونق تولید نیست بلکه هم باید افزایش تقاضا را داشته باشیم هم اینکه عرضه بالا برود که در عرضه مواد اولیه و سرمایه (نقدینگی) مهم است.
او افزود: برای استفاده از فرصت ها همه باید هماهنگ باشند بنابراین باید عمده کار بر استفاده از بخش خصوصی باشد.
زرندی گفت: برای رونق تولید نیاز به تقسیم کار به صورت ملی داریم. سیاست بانک مرکزی در تخصیص نرخ ارز می تواند راه فراری برای حل مشکل نقدینگی واحدهای تولیدی باشد.
او افزود: در همه دنیا وقتی صحبت از تولید می شود شرط اول بهبود فضای کسب و کار است بنابراین رویکردهای وزارت صمت این است که با ثبات در بخشنامه ها بیشترین تعامل را با اتاف و تشکل ها داشته باشیم تا مشکلات تولید برطرف شود.
زرندی گفت: ارزش افزوده یکی از دغدغه های واحدهای تولیدی است که نیاز به مصوبات مجلس دارد.
زرندی گفت: در وزارت صمت سارماندهی مدیریت بنگاه ها مدنظر است که در این باره صنعت پوشاک و لوازم خانگی توجه ویژه شده است.

دیدگاه ها بسته شده است