کاغذ ۲۰ درصد گران شد/ نگرانی از افزایش قیمت کتاب
آذر ۵, ۱۳۹۶
شرایط تولید سخت‎تر از گذشته شد
آذر ۵, ۱۳۹۶
نمایش همه

نشست ۲ وزیر برای حل مشکل مالیاتى تعاونی‌ها

در جلسه ای که با حضور وزاری تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور اقتصادی و دارایی برگزار شد مشکلات مالیاتی تعاونی ها مورد بررسی قرار گرفت .

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در جلسه ای که با حضور وزاری تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور اقتصادی و دارایی برگزار شد مشکلات مالیاتی تعاونی ها مورد بررسی قرار گرفت .در این جلسه که در محل دفتر کرباسچیان،وزیراقتصاد و دارایی برگزار شد مسائل و مشکلات تعاونی توسط سید حمید کلانتری معاون امور تعاون وعبداللهى رییس اتاق تعاون ایران بیان شد.

علی ربیعی،وزیرتعاون کار و رفاه اجتماعی حل مشکلات مالیاتی تعاونی ها را عاملی در مسیر حفظ و توسعه اشتغال در این بخش اقتصادی دانست وافزود: بخشش جریمه ناشی از عدم ثبت نام تعاونی ها برای مالیات ارزش افزوده از سال ۸۷ تا ۸۹ ، رعایت عدالت در اجرای وصول مالیات ارزش افزوده از خرده فروشان و تعاونی های مصرف، معافیت مالیاتی تعاونی های مرزنشینان بر اساس ماده ۱۳۳ قانون تعاون و وحدت رویه در اعمال تبصره ۶ ماده ۱۰۵ قانون مالیات های مستقیم از جمله مباحث مطرح در این جلسه بود .

همچنین در این جلسه تقوی نژاد رئیس سازمان امورمالیاتی حضور داشت و مقرر گردید تا با دستور وزیر اقتصاد و دارایی جرائم ناشی از عدم ثبت نام تعاونی ها برای مالیات ارزش افزوده طی سالها۷۸تا ۸۹ مشمول بخشیدگی شود وموضوع معافیت تعاونی های مرزنشینان طی کار گروهی مشترک از طریق مجلس شورای اسلامی پیگیری گردد.

در خصوص معافیت۲۵ درصدی تعاونی ها موضوع تبصره ۶ ماده ۱۰۵ تاکید گردید که فارغ از تایید یا رد اظهار نامه توسط سازمان امورمالیاتی تخفیف مذکور برای مبلغ مالیات اظهار شده در اظهار نامه اعمال می شود.

دیدگاه ها بسته شده است