۲۵ هزار واحد تولیدی کشور با کمتر از ۷۰ درصد ظرفیت فعال هستند

توسعه صنعت بسته بندی با الگوهای موفق
فروردین ۲۵, ۱۳۹۸
آیا واردات کاغذ بحران را برطرف می‌کند؟
فروردین ۲۵, ۱۳۹۸
نمایش همه

۲۵ هزار واحد تولیدی کشور با کمتر از ۷۰ درصد ظرفیت فعال هستند

معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک گفت: از مجموع واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی ، ۱۲ هزار و ۵۳۳ واحد ظرفیت تولید ۵۰ تا ۷۰ درصد دارند و بیش از ۱۳ هزار واحد با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد فعال هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در گفتگوی ویژه خبری افزود: ۴۳ هزار و ۴۵۸ واحد تولیدی در ۸۱۱ شهرک و نواحی صنعتی کشور پروانه بهره برداری دریافت کرده اند که در صورت فعالیت همه آنها ۸۷۶ هزار نفر مشغول به کار می شوند.

محمدعلی عزیزمحمدی گفت: با اقدامات صورت گرفته سال گذشته ۸۹۶ واحد تولیدی غیرفعال با اشتغال ۳۰ هزار و ۸۶۲ نفر به چرخه تولید بازگشتند.

وی افزود: پارسال دو هزار و ۳۷۷ واحد صنعتی در شهرک های صنعتی کشور به بهره برداری رسید که ۳۹ هزار نفر در آنها مشغول به کار شدند.

محمدعلی عزیزمحمدی گفت: از مجموع واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی شش هزار و ۴۶۹ واحد با ظرفیت بالای ۷۰ درصد فعالیت می کنند، ۱۲ هزار و ۵۳۳ واحد ظرفیت تولید ۵۰ تا ۷۰ درصد دارند و بیش از ۱۳ هزار واحد با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد فعال هستند.

معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران افزود: با برنامه های پیش بینی شده، امسال بیش از ۱۹ هزار واحد صنعتی غیرفعال به چرخه تولید باز می گردند.

عزیزمحمدی گفت: پارسال واحدهای صنعتی کوچک مستقر در شهرک های صنعتی سه میلیارد و ۷۵۰ میلیون دلار به ۱۵ کشور همسایه صادرات داشتند.

وی افزود: برای انتقال فناوری های نوین به واحدهای صنعتی با آلمان و کره جنوبی وارد مذاکره شده ایم.

عزیزمحمدی گفت: ۳۰۰ شرکت دانش بنیان هم اکنون در شهرک های صنعتی کشور فعال هستند.

دیدگاه ها بسته شده است