فرق بین کاغذ تست لاینر و کاغذ لاینر چیست

0 امتیاز
سوال شده اردیبهشت 10, 1397 در کاغذ توسط Farhad (290 امتیاز)
نمایش از نو اردیبهشت 10, 1397 توسط admin
با سلام
لطفا مشخص فرمایید فرق بین کاغذ های لاینر و تست لاینر چیست خیلی ها می گویند این ها فرقی با هم ندارند ؟

3 پاسخ

0 امتیاز
پاسخ داده شده اردیبهشت 19, 1397 توسط Reza Nouraei (640 امتیاز)
انتخاب شده اردیبهشت 30, 1397 توسط Reza Nouraei
 
بهترین پاسخ

به طور کلی کاغذهای لاینر برای دیواره استفاده میشوند و در مقابل کاغذ فلوتینگ قرار دارند. اما کاربردهای متنوع ورق کارتن و ملاحظات کاربردی و اقتصادی آن باعث میشود لاینرهای متفاوتی در بازار عرضه و مورد استفاده قرار بگیرد.

smurfit kappa یکی از بزرگترین بازیگران بسته بندی سلولزی در انگلیس در لغتنامه تخصصی خود این دو کاغذ را این گونه تعریف میکند:

 Kraftliner  >>  Paper made mainly from virgin wood fibres

Testliner >> Paper manufactured from recycled fibres

 

اما آمریکایی ها چنین اصطلاحاتی را ندارند. البته استفاده میکنند اما نه در بازار خود بلکه در صادرات. آنها اطلاق کلمه تست لاینر به یک کاغذ را نسبی میدانند و میگویند:

استفاده کنندگان از اصطلاح تست لاینر به نسبت مقاومت در برابر از هم پاشیدگی کاغذ به آن تست لاینر میگویند.

یا این که:

استفاده کنندگان از این اصطلاح به سطح کاغذ نگاه میکنند اگر آلاینده ها روی سطح قابل مشاهده باشند، آن ورق به عنوان تست لاینر تشخیص داده میشود!

آمریکایی ها تعریفی در استانداردهای خود برای تست لاینر ندارند یعنی این واژه در استانداردهای آنها نیست اما برای کرافت لاینر تعریف دارند که میزان خلوص الیاف کرافت لاینر را تعیین میکند:

Based on Schedule B ,Vol.I of the U.S. Dept of Commerce publication Statistical Classification of Domestic and Foreign Commodities Exported from the U.S., on page 48-5, kraftliner is defined as "paper  or paperboard whose fiber content has no less than 80% fibers obtained by the chemical sulfate or soda processes".

 

0 امتیاز
پاسخ داده شده اردیبهشت 17, 1397 توسط majid moghimi (380 امتیاز)
با سلام

كاغذي كه ١٠٠ درصد از بازيافت باشد رو لاينر ميگن و اگر همين كاغذ ٢ لايه توليد شود رو تست لاينر ميگن

كاغذ تست لاينر با توجه به كيفيت خوب و مقاومت سطحي كه داره در هر ٢ طرف كارتن قابل استفاده هست و قابليت چاپ پذيري با كيفيت عالي داره و گراماژ اين نوع كاغذ ها از ٩٠-٢٢٠ متغير هست

كاغذ تست لاينر داراي مشخصات فني خوبي هست ب طور مثال جذب اب لايه رويي تست لاينر كمتر از لايه زيري هست

جذب اب بالا لايه زيرين باعث چسبندگي بهتر ب كاغذ فلوتينگ ميشه

و جذب اب كمتر لايه بالا باعث محافظت از كارتن از جذب رطوبت ( محصولات سرد خانه )و چاپ پذيري خوبي ميشه

كاغذ لاينر از نظر بهداشتي بايد رتبه خوبي داشته باشه چون امكان تماس با محصول خوراكي رو داره و ايجاد بوي بد داره و بيشتر براي لايه هاي مياني كارتن ٥ لا و يا ٧ لا استفاده ميشه

كاغذ لاينر بيشتر براي مصرف هاي داخلي كشور توليد ميشه و ب صورت تك لايه هست.
0 امتیاز
پاسخ داده شده اردیبهشت 30, 1397 توسط Torfi (640 امتیاز)
کاغذ لاینر ، کاغذی است که کاملا از الیاف اصطلاحا دست دوم ( یا بازیافتی) تولید شده و هیچگونه ماده افزودنی در فرایند تولید به آن اضافه نشده است . در ایران معمولا به کاغذ ایرانی شهرت دارد ، ماشینهایی که توانایی تولید کاغذ دو لایه ( یا بیشتر ) دارند گاهی با افزودن رنگ به هدباکس بالا می توانند لاینر رنگی تولید کنند .
کاغذ تست لاینر نیز عموما بصورت کامل از الیاف بازیافتی تولید میشود ولی در فرایند تولید آن از افزودنی هایی مثل نشاسته ( بصورت آهار در یک طرف یا هر دو طرفِ کاغذ ) و مواد سایزینگ ( جهت بهبود جذب آب فقط در درایر ساید ِِ کاغذ ) و افزودنی های دیگری جهت پرکنندگی ، شقی و... و همینطور رنگ ، استفاده شده است . درصورت تولید این نوع کاغذ در ماشینهای دو یا سه لایه می توان رنگ و مواد سایزینگ را بصورت اینترنال در هدباکس بالا استفاده کرد . در غیر اینصورت این افزودنی ها در سایز پرس به کاغذ اضافه میشوند .
به تالار های گفتگوی تعاونی انجمن مدیران صنایع کارتن و ورق خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از مشاوران و اساتید این صنعت
...