رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: ایران در بسته بندی کاغذی و مقوایی تقریبا از دنیا عقب نبوده و هم سطح دنیا است.
ابوالفضل روغنی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش اظهار کرد: بسته بندی به عنوان لباس کالا معرفی می شود و به عبارتی معرف محصول است.
وی افزود: اگر محصولات با کیفیتی مثل عطر و ادکلن را در نظر بگیریم، قیمت بسته بندی آن پنج برابر محصول است. بنابراین تمامی فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان بزرگ دنیا به این نتیجه رسیده اند که کالای با کیفیت را با بسته بندی خوبی ارائه دهند.
روغنی در خصوص مزیت های بسته بندی با کیفیت گفت: بسته بندی خوب از یک سو کمک می کند که کالا، در امر بازاریابی و فروش موفق باشد. علاوه بر این بسته بندی در نگهداری محصول نیز پر اهمیت است.
وی افزود: بازار ایران از صنعت بسته بندی لاکچری بسیار عقب است و نتوانسته انتظار بازارهای اروپایی را برآورده کند. اما در بسته بندی کاغذی و مقوایی چندان از دنیا عقب نیستیم. در بسته بندی کاغذی بیشتر دانش و تکنولوژی روز دنیا را داریم و تقریبا صاحب برند هستیم.
این فعال اقتصادی در خصوص اهمیت این نوع از بسته بندی در حوزه مواد غذایی نیز گفت: آن دسته از مواد غذایی که دوره مصرف کوتاهی دارند، معمولا از بسته بندی مقوایی استفاده می کنند.