مزیت‎های جدید صنعت چاپ و بسته بندی مغفول واقع شده است
آذر ۲۷, ۱۳۹۸
فروش کاغذ سفید سان شاین چین
آذر ۲۷, ۱۳۹۸
نمایش همه

واردات ۱.۵ میلیون تن کالای اساسی از بندر شهید رجایی

هیچ مشکلی در زمینه رسوب کالا و باقی ماندن بیش از حد آن در بندر شهید رجایی نداریم و این میزان کالای اساسی تقریبا به صورت کامل از بندر خارج و به مقاصد مورد نظر منتقل شده است.

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از واردات یک و نیم میلیون تنی کالای اساسی در هشت ماهه امسال از طریق بندر شهید رجایی خبر داد و گفت: هیچ مشکلی در زمینه رسوب کالا و باقی ماندن بیش از حد آن در بندر شهید رجایی نداریم و این میزان کالای اساسی تقریبا به صورت کامل از بندر خارج و به مقاصد مورد نظر منتقل شده است.

الله مراد عفیفی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه عملیات کانتینری در بندر شهید رجایی از یک میلیون TEU فراتر رفته است، اظهار کرد: هیچ صفی در بندر شهید رجایی برای تخلیه کالا وجود نداشته و مشکلی در زمینه رسوب کالا در این بندر به ویژه در حوزه کالاهای اساسی نداریم.

وی افزود: در مقطعی که صادرات مواد معدنی افزایش چشمگیری پیدا کرده بود، با صف برای بارگیری کالای صادراتی مواجه بودیم اما در همان زمان نیز کالای اساسی به محض واردات خارج از نوبت تخلیه می‌شد. براساس آمارهای موجود، در هشت ماهه امسال بالغ بر ۱.۵ میلیون تن کالاهای اساسی از جمله جو، ذرت، سویا، روغن، کاغذ و خمیر کاغذ از طریق این بندر به کشور وارد شده است و بخش اعظمی از آن تاکنون از بندر خارج شده و به مقاصد مورد نظر منتقل شده است؛ بنابراین چیزی به اسم رسوب کالا در بندر شهید رجایی نداریم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته در حوزه کانتینری بخشی از واردات باقی مانده است که براساس قانون، انقضای مهلت آن را به گمرک اعلام کرده‌ایم و گمرک موظف به گزارش دهی آن به سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی است، گفت: براساس قانون، یک کالا می تواند چهار ماه در بنادر باقی بماند اما پس از آن باید مهلت انقضای آن را به گمرک گزارش کنیم تا گمرک از طریق سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی نسبت به خروج این کالاها از بنادر اقدام کند. البته این کالاها جزو کالاهای اساسی و مواد اصلی نیست و تنها بخشی از آن واردات برنج کانتینری بوده که با آزاد شدن ثبت سفارش که اخیرا رخ داد، در حال ترخیص از بندر شهید رجایی است.

عفیفی‌پور اعلام کرد: براساس آنچه که در کتابچه تعرفه‌ها وجود دارد، هزینه‌های انبارداری، بسته به مدت باقی ماندن کالا در بندر به صورت تصاعدی افزایش پیدا می‌کند.

به گفته وی، تعرفه کالاهایی که تا ۳۰ روز در بندر باقی می‌ماند با تعرفه و هزینه‌های انبارداری کالایی که بیش از ۳۰ روز در بنادر می‌ماند کاملا متفاوت است.

دیدگاه ها بسته شده است